۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۹۵۶۹۲
روزنامه هندی:

عربستان سعودی باید عذرخواهی کند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه ترانس اسیا نیوز هند روز جمعه با انتشار مقاله ای با اشاره به مدیریت ضعیف و بی کفایتی حکام سعودی در برگزاری مراسم حج امسال نوشت: عربستان سعودی باید با عذرخواهی از حادثه دیدگان فاجعه منا در شیوه برگزاری مناسک حج و کنترل جمعیت تجدید نظر کنند.
منا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نویسنده مقاله ای درباره فاجعه منا در روزنامه هندی با طرح این سوال که آیا ما شاهد آخرین فاجعه انسانی در حج هستیم نوشت: در مراسم حج امسال به دلیل بی تدبیری و کم تجربگی مسوولان حج عربستان شاهد بدترین فاجعه در مراسم حج بودیم.


در ادامه این مقاله اضافه شده است: عربستان سعودی باید با به کارگیری شیوه های نوین مدیریت و کنترل جمعیت از تکرار این گونه فجایع در آینده جلوگیری کند.


در ادامه مقاله روزنامه ترانس آسیا نیوز آمده است مسوولان عربستان با بازبینی فیلم های ضبط شده دوربین های مدار بسته به راحتی می توانند علت بروز این فاجعه را دریابند و از تکرار آن در سالهای آینده جلوگیری کنند.


این مقاله می افزاید: به علت کوتاهی و ناتوانی عربستان در کنترل جمعیت، احتمال انتشار این تصاویر بسیار کم است.


به نوشته این روزنامه، راهبردهای مرکز تحقیقات حج که درسال 1975 از سوی دولت عربستان برای مدیریت زائران توصیه شده بود در مراسم حج امسال مورد توجه قرار نگرفت.


در ادامه این مطلب با اشاره به تلاش دولت عربستان برای طرح توسعه و افزایش تعداد زائران نوشت تامین امنیت زائران بیت الله الحرام جزء اولویت های این کشور نیست.


این روزنامه درادامه می نویسد عربستان باید بداند که پول راه حل تمام مشکلات نیست بلکه در مساله حج باید با استفاده از نیروهای کارآمد و آموزش دیده ،شیوه های نوین کنترل جمعیت را برای جلوگیری از این گونه فاجعه ها در آینده به کار گرفته شود.


این نویسنده با انتقاد از شیوه برخورد عربستان با فاجعه منا خاطر نشان کرد این کشور نباید بی تدبیری خود را به قضا و قدر نسبت دهد./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات