۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۹۵۷۰۵
نماینده آیت الله سیستانی:

جنگ با تروریسم مقدس‎ترین و شریف‎ترین جنگ تاریخ عراق است

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی از پیروزی‎های بدست آمده از سوی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی ابراز خرسندی کرد و این نبرد را شریف‎ترین و مقدس‎ترین جنگ تاریخ عراق دانست.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، به پیروزی‎های اخیر نیروهای مسلح در میدان‎های نبرد اشاره کرد و گفت: بسیج مردمی، نیروهای امنیتی و عشائر با یاری خداوند توانسته‎اند در مبارزه با جریان تروریستی داعش به پیروزی‎های ارزشمندی دست پیدا کنند و موجب آزادی برخی از مناطق از لوث تروریسم شوند.


وی خواستار صبر و پایداری رزمندگان در میدان‎های نبرد شد و رحمت و آمرزش برای شهدا و شفای عاجل برای افراد زخمی را از خداوند مسألت کرد.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی حمایت از رزمندگان را برای مسؤولان یک وظیفه تاریخی و ملی دانست و افزود: حکومت عراق با همه موسسه و نهادهای زیر مجوعه خود باید از رزمندگان حمایت و پشتیبانی کند تا این پیروزی‎ها همچنان ادامه داشته باشد.


وی مبارزه با تروریسم را یکی از مهمترین، با شرافت‎ترین و مقدس‎ترین جنگ‎های تاریخ عراق خواند و تاکید کرد که همه کسانی که با خون، عقل و شرافت خود برای خاک عراق و مقدسات این کشور می‌جنگند باید بدانند که وارد شریف‌ترین و مقدس‌ترین جنگ در تاریخ معاصر شده اند و از این روی تاریخ روشنی را خواهند نگاشت.

 

محافظت از املاک عمومی مناطق آزاد شده ضروری است


حجت الاسلام صافی رزمندگان را افتخار مردم عراق در حال و آینده این کشور برشمرد و گفت: مردم عراق باید به شما، پدرانتان و مادرانتان به دلیل تربیت چنین فرزندان شجاعی افتخار ورزند.


وی بر لزوم محافظت از اموال عمومی و شخصی مناطق آزاد شده از سوی نیروهای امنیتی تأکید کرد و ادامه داد: بسیج مردمی، نیروهای امنیتی و عشائر در خندق حق و دشمنان آنان در خندق باطل قرار دارند بنابراین باید برای رسیدن به حق و عدالت حریص باشید.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه این هفته خواستار بررسی و ارائه طرح مالی سال آینده در شورای وزیران و پارلمان عراق شد و گفت: طرح مالی باید ابتدا در شورای وزیران برنامه ریزی و در پارلمان به صورت دقیق بررسی و تصویب شود. در طرح مالی باید به واقعیت نگاه شود تا مشکلات اقتصادی موجود به پایان رسد.


وی افزود: پارلمان باید هر چه سریعتر طرح کاهش حقوق کارمندان و تعدیل نیروها که از سوی شورای وزیران ارائه شده است را مورد بررسی قرار دهد./994/ب901/د

ارسال نظرات