۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۹۵۷۰۶

تاکید دانشمند مسلمان آمریکایی بر نقش مخرب رسانه‎های غربی

خبرگزاری رسا ـ دانشمند مسلمان آمریکایی تاکید کرد که رسانه‎های آمریکا بر شکل گیری عقیده مردم این کشور در مورد اسلام نقش مخربی دارند.
فيصل عبدالرئوف، امام جماعت پيشين مسجد الفرح در نيويورک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از دانشمندان مسلمان با بررسی سوء برداشت ها از اسلام بر نقش مخرب رسانه ها در اسلام هراسی فزاینده در آمریکا تاکید کرد.
 

فیصل عبدالرئوف، امام جماعت پیشین مسجد الفرح در نیویورک گفت: متاسفانه شناخت مردم آمریکا از اسلام از سوی رسانه ها و اخبار شکل می گیرد.
 

وی افزود: در حالی که بیشتر روابط مسلمانان و غیر مسلمانان در سراسر دنیا دوستانه است، آنچه که در رسانه ها خبری می شود، برداشت های مردم از اسلام را شکل می دهد.
 

این نویسنده آمریکایی که در آثار خود روابط حسنه بین مسلمانان و غیرمسلمانان را بررسی کرده است، اظهار داشت: در حالی که اسلام دین خشونت نیست، رسانه ها بر چند مورد از درگیری های جاری اشاره کرده تا دیدگاه جهان علیه مسلمانان را تحت تاثیر قرار دهند.
 

فیصل عبدالرئوف با اشاره به نقش رسانه ها در برقرار درگیری و اختلاف بین ادیان مختلف گفت: زمانی که یک کشیش گمنام در فلوریدا، که اعضای کلیسایش به 35 نفر نمی رسد، تهدید به سوزاندن قرآن می کند، خبر آن در سراسر دنیا رسانه ای می شود و بسیاری از مسلمانان فکر می کنند که تمام مردم آمریکا چنین عقیده ای دارند.
 

وی افزود: این امر واقعیتی است که از سوی رسانه ها علیه هر دو ظرف صورت می گیرد و ما باید با به هر طریق ممکن با آن مبارزه کنیم.
 

عبدالرئوف تاکید کرد با آن که بسیاری از تروریست ها با سوء استفاده از نام اسلام به انجام عملیات تروریستی می پردازند، اسلام دین ترور نبوده و مسلمانان هرگز تروریست نیستند./847/ب901/د

ارسال نظرات