۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۷۱۳
امام جمعه نجف تأکید کرد؛

عدم توانایی داعش برای مقابله با عاشقان حسینی/ کشورهای اسلامی در قبال بازگشت پیکر حجاج اهمال نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف ضمن تمجید از اقدامات نیروهای مسلح در مبارزه با تروریسم گفت: داعش توانایی ایستادگی در برابر عاشقان حسینی را ندارد و محکوم به جاودانگی در زباله دان تاریخ است.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، به پیروزی‎های اخیر نیروهای مسلح در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: بسیج مردمی، نیروهای امنیتی و عشائر توانسته‎اند پیروزی‎های ارزشمندی را در عملیات آزادسازی مناطق اشغالی از سوی داعش به دست بیاورند.

 

وی با اشاره به اخبار منتشر شده از رسانه‎های ژاپن مبنی بر اهدای 60 هزار خودروی تویوتا از سوی عربستان، امارات، قطر و اردن به داعش افزود: داعش با همه نیروها و حمایت‎هایی که برخی از کشورها از آنان می‎کنند، نتوانستند در برابر قلب‎هایی که سرشار از عشق به امام حسین (ع) است مقاومت کرده و محکوم به جاودانگی در زباله دان تاریخ هستند.

 

خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد: مشارکت عشائر اهل سنت در نبرد الرمادی نشان دهنده یک جنگ ملی در برابر جریان تروریستی داعش است.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود، مسؤولان اقلیم کردستان عراق را به تعقل و گفت وگو دعوت کرد و افزود: ما نسبت به آینده و امنیت کردستان عراق نگران هستیم زیرا کردستان بخشی از خاک عراق است بنابراین باید مشکلات داخلی را بدون دخالت‎های خارجی حل و فصل کرد.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: خاورمیانه شاهد تحولات بزرگ مانند ائتلاف کشورهای چهارگانه، شکست عربستان در یمن، مشکلات داخلی عربستان، فرار داعش و شکست سیاسی ترکیه در منطقه است.

 

بازگشت پیکر حاجیان به کشورهایشان ضروری است

 

وی به حادثه کشتار حاجیان در منا اشاره کرد و گفت: کشتار حاجیان در منا موجب اعتراض کشورهای اسلامی به عربستان و درخواست تغییر مدیریت حرمین شریفین شده است. مسؤولان عراقی به دلیل همسایگی با عربستان نباید در بازگشت پیکر کشته شدگان این کشور به عراق اهمال کنند.

 

خطیب جمعه عراق خواستار عدم اهمال در رسیدگی به موضوع منا شد و خاطرنشان کرد: بسیاری از حاجیان در حادثه منا به صورت عمد و در نتیجه اهمال مسؤولان عربستان کشته شده‎‌اند.

 

وی آمادگی مردم عراق برای پذیرایی از زائران حسینی (ع) را جنون آمیز و موجب تواضع جهانیان در برابر آن‎ها توصیف کرد و افزود: یکی از امتیازهای ماه محرم در امسال را حضور عاشقان امام حسین (ع) در مبارزه با تروریسم، آغاز طرح اصلاحات سیاسی و حضور میلیون‎ها تن از زائران در مراسم اربعین است./994/ب901/د

ارسال نظرات