۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۹۵۷۲۰
فضل الله:

انتفاضه سوم پاسخی به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت تاکید کرد: فلسطینیان زمانی که دریافتند از سوی کشورهای عربی و اسلامی حمایت نمی شوند، با تکیه بر قدرت ایمان و اراده خود در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به اوضاع آشفته سیاسی لبنان اشاره کرد و گفت: اوضاع بحرانی لبنان در صورت استمرار به عمق مشکلات مردم می افزاید و مسؤولان باید تمام تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات در حال اجرای بین طرف‌های سیاسی به کار گیرند.

 

وی افزود: راه حل برون رفت از بحران در یک کلمه خلاصه شده و آن توافق است. توافق میان گروه‌های سیاسی و احزاب است. توافق برای احیای موسسات دولتی است. توافق برای تشکیل مجلس پارلمانی و مجلس وزیران است و تا این توافق‌ها شکل نگیرد مشکلات به قوت خود باقی می ماند.

 

فضل الله در بخش دیگری از خطبه‌های خود به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: شکل گرفتن انتفاضه سوم یک پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: فلسطینیان به این نتیجه رسیده اند در شرایطی که کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از آنان اقدامی نمی کنند باید با تکیه بر قدرت ایمان و اراده خود در برابر رژیم غاصب اسرائیل ایستادگی کنند.

 

امام جمعه بیروت لبنان در پایان، به موضوع عراق پراخت و گفت: همکاری خوب نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق موجب شده که گروه‌های تکفیری در این کشور ضربات سنگینی را متحمل شوند که امید است پرونده افراط گرایان در عراق نیز به زودی بسته شود./1321/ب901/د

ارسال نظرات