۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۹۵۷۲۱
یکی از روحانیان لبنان:

فساد سیاسی نقطه مقابل نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه برج البراجنه بیروت از سکوت ذلت بار حکام عرب در قبال آنچه در فلسطین می گذرد به شدت انتقاد کرد.
احمد قبلان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (ع) برج البراجنه بیروت برگزار شد، گفت: ایام محرم امسال در حالی فرا رسید که امت اسلامی در بدترین شرایط امنیتی و اقتصادی به سر می برد.

 

وی افزود: کشورهای اسلامی منطقه شاهد هولناک ترین جنایت‌ها از سوی تروریست‌های تکفیری هستند و حکام عرب در خواب عمیق غفلت به سر می برند. آنچه در فلسطین می گذرد آنان را بیدار نمی کند و هیچ واکنشی نسبت به تعرض دشمن به مسجد الاقصی از خود نشان نمی دهند.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: حکام کشورهای عربی و اسلامی منطقه از سرمایه‌های عظیمی که در اختیار دارند در مسیر صحیح بهره نمی گیرند. کشورهای نفت خیز به جای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به حمایت از گروه‌های تکفیری می پردازند که چهره اسلام را مخدوش می کنند.

 

وی به درس‌های نهضت عاشورا اشاره و اعلام کرد: عاشورا مکتبی است که عدالت را محور قرار می دهد و تا پای جان به مقابله با ظلم دعوت می کند. عاشورا با تمام ابعاد آن باید برای جوامع امروزی تشریح شود تا در تمام ابعاد زندگی بشر، اعم از اقتصادی و سیاسی و مذهبی اصلاحات و رشد دیده شود.

 

خطیب جمعه برج البراجنه لبنان گفت: فساد سیاسی نقطه مقابل اهداف نهضت عاشورا است و فساد در طبقه حاکم بر مردم همان چیزی است که فلسفه قیام عاشورا شکل می دهد.

 

حجت الاسلام قبلان در پایان، مراسم عزاداری محرم الحرام را یک فرصت طلایی برای تجلی وحدت اسلامی خواند و اظهار داشت: مسلمانان با کنار گذاشتن اختلافات مذهبی در این مجالس روح تعاون و اتحاد را در جامعه اسلامی نهادینه می کنند./1321/ب901/د

ارسال نظرات