۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۹۵۷۲۳
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق؛

تأکید بر حمایت از عزاداران حسینی و اعلام نتایج کشتار 1700 دانشجوی نظامی شیعه در اسپایکر

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق بر لزوم حمایت از عزاداران حسینی در ایام محرم و همچنین اعلام نتایج کشتار 1700 دانشجوی نظامی شیعه پایگاه اسپایکر شدند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته بصره که در مسجد الشویلی برگزار شد، خواستار حمایت و همکاری لازم نیروهای امنیتی با دسته‎های عزاداری شد.

 

وی افزود: نیروهای مسلح باید برنامه امنیتی لازم را برای حمایت از دسته‎های عزاداری، مساجد و مردم در جهت مقابله با حمله‎های احتمالی جریان‎های تروریستی اتخاذ کنند.

 

خطیب جمعه بصره پیروزی‎های اخیر نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در مناطق صلاح الدین و الانبار را تبریک گفت و خاطرنشان کرد که این نبردها یکی از مقدس‎ترین جنگ‎ها در طول تاریخ عراق است.


خطیب جمعه کوفه: حکومت عراق گزارشی از کشتار شیعیان در اسپایکر ارائه کند

 

حجت الاسلام هادی الدنیناوی، خطیب جمعه کوفه در استان نجف اشرف در نماز جمعه این هفته که در مسجد کوفه برگزار شد، خواستار پاسخگویی اعضای پارلمان و نخست وزیر عراق به خواسته‎های مشروع و قانونی مردم شد.

 

وی همچنین حکومت عراق را به ارائه گزارشی از نتایج تحقیقات پیرامون شناخت متهمان و مسؤولان اشغال استان موصل به دست داعش و کشتار دانشجویان شیعه در اسپایکر فراخواند.

 

خطیب جمعه کوفه به انتقاد از سیستم رسیدگی به پرونده‎های متهمان به عملیات‎های تروریستی پرداخت و گفت: دستگاه قضایی عراق چرا هزاران تروریست محکوم به اعدام را اعدام نمی‎کند؟

 

وی خواستار ادامه تظاهرات‎‎های مسالمت آمیز در جهت مبارزه با مفسدان و اصلاح دستگاه‎ قضایی و حکومت عراق شد.

 

خطیب جمعه بغداد بر ضرورت رعایت اعتدال در اعطای حقوق به کارمندان تاکید کرد

 

حجت الاسلام سید حسین المرعبی، خطیب جمعه شهر الخضراء در استان بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الزهراء برگزار شد، بر ضرورت حل مشکلات سرمایه‎گذاری کشورهای خارجی در این کشور تاکید کرد و گفت: پارلمان عراق باید هر چه سریعتر قانون سرمایه گذاری کشورهای خارجی در عراق را بررسی و پس از رفع مشکلات و نقص‎های آن به تصویب برساند.

 

وی افزود: حضور سرمایه گذاران کشورهای خارجی در عراق موجب حل مشکلات اقتصادی، افزایش درآمدها و خدمات رسانی بهتر در این کشور می‎شود.

 

خطیب جمعه شهر الخضراء حقوق برخی از کارمندان در دستگاه‎های دولتی را غیر معقول توصیف کرد و بیان داشت: وزارتخانه‎ها باید اعتدال را در اعطای حقوق رعایت کنند برخی از افراد با توجه به سابقه 20 ساله، متاسفانه حقوقش کمتر از یک کارمند با 2 سال سابقه کار است.

 

وی ادامه داد: ملاک‎های مختلفی مانند تحصیلات، ازدواج، سابقه کار، تعداد فرزندان، درجه، سطح کاری و سختی کار را در اعطای حقوق به کارمندان می‎توان در نظر گرفت.

 

حجت الاسلام سید المرعبی پیروزی‎های اخیر نیروهای مسلح در الانبار و بیجی در جهت نابودی و پاک سازی مناطق اشغالی از لوث تروریست را به مردم عراق تبریک و تهنیت گفت.

 

انتقاد امام جمعه ناصریه از عدم استفاده از افراد کارآمد در دولت

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، خطیب جمعه شهر ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، از تعرض برخی از تاجران به خیابان‎ها و تبدیل آن به مناطق تجاری انتقاد کرد و گفت: شهرداری‎های باید به چنین مشکلاتی هر چه سریعتر رسیدگی کنند.

 

وی افزود: تعرض بدون اجازه به اماکن عمومی از نظر شرع و قانون ممنوع است.

 

حجت الاسلام ناصری تصریح کرد: عدم توجه به افراد کارآمد و خوب در اداره مسائل داخلی عراق موجب بازگشت این کشور به دوران اسفبار گذشته می‎شود. سیاستمداران و مسؤولان کشور باید تدابیر لازم را برای حل مشکلات این کشور اتخاذ کنند./994/ب912/د

ارسال نظرات