۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۲۹۵۷۳۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

مردم آزاری به اسم عزاداری اباعبدالله حرام است/ فاجعه منا مدعیان حقوق بشر را رسوا کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه عزداری برای امام حسین(ع) مستحب بوده و مردم آزاری حرام است، گفت: هیچ‌کس حق ندارد به اسم عزاداری مردم را آزار دهد.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امشب در برنامه درس‌هایی از قرآن که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد با بیان اینکه اقامه حدود الهی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف مهم قیام عاشورا است، گفت: منکر در فلسفه عاشورا یعنی تلاش برای براندازی نظام ظالم و سفاک یزید و هر حکومت فاسد دیگری در زمان های مختلف از جمله حکومت خاندان سعود است.

 

وی افزود: در شرع اسلام هر کس وجودش برای دیگران آزار  ‌دهنده بوده و در حق خلق ظلم کند منکر است و بزرگترین معروف مقابله با چنین منکری است.


رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک ضمانت اجرای بسیار قوی در نظام اسلامی است، اظهار کرد: امر معروف و و نهی از منکر اساس تربیت فرزند است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: تقویت افراد بی اراده با امر به معروف و نهی از منکر بوده و معروف به معنای حضور پرشور و فعال در صحنه‌های مختلف است.

 

وی با اشاره اینکه در آیات قرآن کریم بیان شده است که زنان و مردان با ایمان بر یکدیگر ولایت دارند، گفت: به همین دلیل باید به یکدیگر تذکر داده و همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند زیرا امر به معروف و نهی از منکر نشانه غیرت دینی و احساس مسؤولیت اجتماعی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آزار دادن مردم منکر بزرگی است و حرام است؛ به همین علت کسی که به اسم عزاداری برای امام حسین(ع) مردم آزاری کند حرام مرتکب شده و نباید موجب اذیت و آزار مردم شود.

 

وی افزود: در ایام ماه محرم بهتر است حسینیه ها به گونه‌ای مراسم عزاداری خود را برگزار کنند که موجب آزار و اذیت همسایگان نشوند زیرا عزاداری برای امام حسین(ع) مستحب است ولی آزار دادن مردم حرام.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه بعضی از شعرها و روضه هایی که در مجالس می‌خوانند خود منکر است و در شأن ائمه(ع) و عاشورا نیست، اظهار کرد: نسبت دادن اوصافی کذب به امام حسین(ع) و صحابه ایشان حرام محض است.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در تاریخ به خاطر اینکه مردم را نسبت به مقام نبوت بدبین کنند این حدیث را جعل کرده‌اند که حضرت رسول(ص) در روزهای پایانی عمر بر منبر رفت و گفت هر کس حقی بر گردن من دارد بیاید و آن حق را بستاند که یک نفر گفت یا رسول الله(ص) شما باید قصاص شوید چون به خطا یک چوب را بر من زدید؛ این حدیث دروغ محض است و می‌خواهد عصمت رسول خدا(ص) را زیر سؤال ببرد زیرا پیامبری که یک بار اشتباه کرده باشد دیگر نمی‌توان به او اعتماد کرد و این حدیث جعلی مصداق امر به معروف و نهی از منکر نیست و باید از ترویج آن خودداری کرد.


وی با اشاره به حادثه منا تصریح کرد: آل سعود که حجاج را در منا شهید کرد مصداق بی‌غیرتی دینی است و از آن جایی که در میان این جماعت امر به معروف و نهی از منکر جایی ندارد به همین علت به خاطر بی‌کفایتی با وجود تجربه‌ای چند ساله مردم را به شهادت رساندند و گفتند تصادف بوده است در حالی که تصادف با وجود داشتن تجربه‌ای صد ساله بهانه است.

 

معلم بزرگ قرآن کریم یادآور شد: واقعه منا برای امت اسلام و ملت‌های دنیا تجربه‌ای شد تا مدافعان حقوق بشر را بشناسند و بفهمند در جایی که هزاران انسان بی‌گناه به خاطر بی‌کفایتی عده‌ای نافهم تلف شده‌اند چرا آمریکا و اروپاییان هیچ واکنشی نشان نداده و حتی یک بار هم آل سعود را محکوم نکردند./968/پ202/ف

ارسال نظرات