۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۹۵۸۴۷
مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین:

کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه تسلیم خواسته‌های اسرائیل شده است

خبرگزاری رسا ـ مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال نامه‌ای به کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه، آنها را به تسلیم در برابر خواست صهیونیست‌ها متهم کرد.
صائب عريقات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، با ارسال نامه‌ای به نماینده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه از تصمیم آنها برای عدم اعزام هیأت به اراضی اشغالی به خاطر درخواست رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

 

عریقات کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه و جامعه بین‌المللی را به خاطر به تعویق انداختن سفر هئیت این کمیته به رام‌الله، به تسلیم در برابر دستورات اسرائیل متهم کرد.

 

کمیته چهارجانبه که قرار بود هفته جاری به رام‌الله و بیت‌المقدس سفر کند، سفر خود را لغو کرد. یک مقام ارشد اسرائیلی و یک دیپلمات غربی از کمیته چهارجانبه به روزنامه «هاآرتص» گفتند، دلیل لغو این سفر مخالفت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل با زمان‌بندی این سفر بوده است.

 

به همین دلیل بود که صائب عریقات در نامه‌ای شدیدالحن به نماینده این کمیته گفت: تصمیم آنها برای لغو این سفر پیام نگران‌کننده‌ای ارسال می‌کند مبنی بر اینکه جامعه بین‌الملل مایل است تسلیم درخواست‌های اسرائیل برای عدم دخالت در ماجرا شود و در نتیجه اقدام اسرائیل در افزایش نقض حقوق فردی و جمعی فلسطینی‌ها را پذیرفته است.

 

وی همچنین جامعه بین‌المللی را به خاطر عدم اقدام در مقابل افزایش تنش در اراضی اشغالی و کرانه باختری مورد سرزنش قرار داد و افزود: اوضاع کنونی نیازمند توجه فوری جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت و کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه است.

 

بر اساس این نامه، عریقات همچنین گزارشی درباره جنایت اسرائیل و اقدام آنها در نقض حقوق فلسطینی‌ها طی 30 روز گذشته ارسال کرده است./994/ب102/د

ارسال نظرات