۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۸۷۹

داعش مزدوران خود را با پرداخت مبالغ بالا به عضوگیری تشویق می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند: گروه تکفیری تروریستی داعش به نیروهای عضوگیرنده خود به ازای استخدام هر نفر تا سقف ۱۰ هزار دلار اجرت پرداخت می‌کند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از کارشناسان سازمان ملل متحد دیروز، 24 مهرماه، طی سفر مأموریتی به «بلژیک» اعلام کردند: گروه تکفیری ـ تروریستی داعش به نیروهای عضوگیرنده خود به ازای استخدام هر نفر تا سقف 10 هزار دلار اجرت پرداخت می‌کند.


بلژیک یکی از کشورهای اصلی در اعزام به اصطلاح «مبارز خارجی» به مناطق جنگی سوریه و عراق برای پیوستن به داعش است.


«الزبیتا کارسکا»، رهبر یک گروه سازمان ملل که در این باره تحقیق می‌کند، در این سفر گفت: عناصر داعش از شبکه‌های اجتماعی مجازی و پروفایل‌های دوستان و آشنایان به منظور جذب نیروی جدید داوطلب در بلژیک استفاده می‌کند.


کارشناسان سازمان ملل در پی تماس و تحقیق در بلژیک دریافتند که تعداد 500 جنگجوی تروریست در عراق و سوریه از این کشور به صف داعش پیوسته‌اند. به گفته آنان این رقم نشان می‌دهد بلژیک از این حیث در میان دیگر کشورهای اروپایی پیشتاز است.


«کارسکا» که اهل لهستان و وکیل امور مربوط به حقوق بشر است، در یک کنفرانس مطبوعاتی در «بروکسل» گفت: نتایج تحقیقات حاکی از آن است که عناصر داعش بسته به فردی که به عضویت این گروه در‌می‌آورند، بین 2 تا 10 هزار دلار دستمزد دریافت می‌کنند. اگر فرد استخدام شده متخصص علوم رایانه یا پزشک باشد حداکثر اجرت به عضوگیرنده تعلق می‌گیرد.


«پاتریشیا آریاس»، وکیل در امور کودکان و از دیگر کارشناسان سازمان ملل در این نشست مطبوعاتی گفت: همه این مبالغ از سوی داعش پرداخت می‌شود.


بنا بر اظهارنظر دو مقام سازمان ملل که نامشان در بالا ذکر شد تعداد زنان و دخترانی که بلژیک را به قصد ازدواج با جنگجویان داعش و یا پرستاری از آنان و حتی جنگیدن ترک ‌می‌کنند رو به فزونی است. در مقابل تعداد مردان و پسران اعزامی به سوریه و عراق روند کاهشی از خود نشان می‌دهد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات