۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۹۵۹۰۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی هفتگل خبرداد؛

فعالیت تبلیغی 20 مبلغ در شهرستان هفتگل به مناسبت ماه محرم

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هفتگل با اشاره به این که ایام عزاداری امام حسین(ع) فرصتی برای تبلیغ دین چراکه حضور مردم در مراسمات نسبت به دیگر مناسبت های دینی پر شور و باشکوه تر است، ابراز داشت: 20 مبلغ در شهرستان هفتگل به مناسبت ماه محرم فعالیت تبلیغی می کنند.
اعزام مبلغان ماه محرم الحرام

حجت الاسلام محمد کریمی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هفتگل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های این سازمان به مناسبت ماه محرم الحرام در شهرستان، ابراز داشت: جلسه ای با حضور مسؤول هیأت های مذهبی شهرستان هفتگل درباره برگزاری مراسم های این دو ماه برگزار شد.

وی با بیان این که در شهرستان هفتگل نزدیک به 45 هیأت مذهبی فعالیت می کنند، ادامه داد: در جلسه مسؤولان هیأت ها محتوا فعالیتی مبلغان در هیأت ها، ساماندهی آنها، ضرورت حضور روحانی و مبلغ در تکایا، اقامه نماز ظهر عاشورا به صورت پر رنگ از جمله عناوین مطرح شده در آن بود.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به فعالیت تبلیغی 20 مبلغ در شهرستان هفتگل و برگزاری جلسه طلایه داران تبلیغ در تاریخ 21 مهرماه سال جاری با حضور حجت الاسلام علی خلیلی، امام جمعه هفتگل خبرداد و گفت: اهداف این همایش، با هدف تبیین وظایف مبلغ در محرم از جمله شعار سال، توجه به جنایت های عربستان سعودی در یمن و فاجعه منا و علل وقوع آن برگزار شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هفتگل ادامه داد: موضوع فرزند آوری و افزایش جمعیت خانواده، اهمیت به احکام دین همچون نماز و تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای خانواده ها و ارگان ها از جمله عناوین ضروری برای فعالیت مبلغان در محرم است.

این مقام مسؤول با اشاره به این که ایام عزاداری امام حسین(ع) فرصتی برای تبلیغ دین است؛ چراکه حضور مردم در مراسمات نسبت به دیگر مناسبت های دینی پر شور و باشکوه تر است، خاطرنشان کرد: مبلغان بایستی از این فرصت کمال استفاده را ببرند و قدر آن را بدانند.

وی با تأکید براین که ماندگاری و تأثیرگذاری منبر در ترویج مکتب اهل بیت(ع) بسیار بالا اما بایستی از نظر محتوایی آنها را تقویت کرد، افزود: آشنایی جوانان با یاران امام حسین(ع)، فلسفه قیام حضرت از جمله موضوع های سخنرانی قرار گیرد./9453/ت303/ب2

ارسال نظرات