۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹
کد خبر: ۲۹۶۰۱۶
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

اصول تربیتی نهضت عاشورا اصلاح کننده جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جمعیت علمای صور لبنان اقتدا به مبانی اصیل اسلام محمدی(ص) را راه حفظ جامعه از فتنه افروزی‎‌های دشمنان اسلام دانست.
مدرار الحبال عضو جمعيت علماي صور لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مدرار الحبال، عضو جمعیت علمای صور لبنان، در مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) که از سوی نبیه بری، رییس پارلمان این کشور در منطقه "المصیلح" برگزار شد، دین اسلام را دین حافظ کرامت انسانی و احترام به دیگران توصیف کرد.

 

وی افزود: مسلمانان در رفتار و منش خود باید به مکتب اصیل محمدی(ص) اقتدا کنند، چرا که این مکتب هم حافظ مصالح امت اسلامی است و هم خط مشی زندگی سعادتمندانه انسان را تبیین می کند.

 

این عالم اهل سنت لبنان تصریح کرد: اسلام همواره به گفت‌وگو برای حل مشکلات و اختلافات دعوت می کند و این طریق را برای اصلاح کارساز می داند. ائمه معصومین (ع) در جریانات اجتماعی زمان خود همواره بر اصل گفت‌وگو برای حل مشکلات پایبند بودند.

 

شیخ الحبال از مسلمان دعوت کرد که برای حفظ جامعه اسلامی از گزند آفات دشمنان اسلام با تعالیم نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) آشنا شوند و اصول تربیتی این مکتب را برای اجرایی شدن اصلاحات در جامعه به کار گیرند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که لبنان تجلی گاه وحدت اسلامی شود و حفظ کرامت انسانی و عدالت در جای جای این سرزمین به چشم بخورد./1321/ب902/د

ارسال نظرات