۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۹۶۰۳۶
حجت الاسلام صادقی واعظ:

هدایت سیدالشهدا شامل حال کسانی می‌شود که حسینی زیسته‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بیان اینکه انتخاب هدایت شدن یا به گمراهی کشیده شدن با خود افراد است، گفت: ما اگر می خواهیم از هدایت امام حسین(ع) بهره مند شویم باید تمام زندگی خود را حسینی کنیم و در آشکار و نهان از یاد خداوند غافل نشویم.
حجت الاسلام عليرضا صادقي واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ شب گذشته در جمع عزاداران هیأت خادم الرضا قم با بیان اینکه یکی از راه های رسیدن به سیدالشهدا(ع) انتخاب هدایت یا ذلالت است، اظهار کرد: امام حسین(ع) در بین اهل بیت(ع) به عنوان نماد هدایتگری معرفی شدند.


وی با بیان اینکه در روایات از امام حسین(ع) به عنوان سفینه نجات ذکر شده است، افزود: این امام همام از زمان حرکت از مدینه تا زمانیکه به کوفه رسید بیشترین تلاش را برای هدایت و نجات مردم انجام داد.


استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما باید امام حسین(ع) را بشناسیم و با معرفت برای این امام همام عزاداری کنیم، بیان کرد: امام حسین(ع) تا آخرین لحظه شهادت به هدایتگری خود ادامه داد و حتی سعی کرد تا دشمنان خود را هدایت و آنها را نجات دهد.


وی ادامه داد: در کربلا عده ای از هدایتگری امام حسین(ع) استفاده کردند و عاقبت بخیر شدند ولی برخی ها استفاده نکردند و به ضلالت و گمراهی کشیده شدند و مقصر اصلی خودشان بودند.


حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان اینکه انتخاب هدایت شدن یا به گمراهی کشیده شدن با خود افراد است، اظهار کرد: ما اگر می خواهیم از هدایت امام حسین(ع) بهره مند شویم باید تمام زندگی خود را حسینی کنیم و در آشکار و نهان از یاد خداوند غافل نشویم./858/پ202/ف

ارسال نظرات