۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۶۰۹۳
رییس‌جمهور عراق:

روابطمان با روسیه تاریخی و با ایران خیلی خوب است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری عراق با اشاره به حضور تهران، مسکو، بغداد و دمشق در اتاق تبادل اطلاعات چهارجانبه برای مبارزه با داعش و تروریست‌ها، مناسبات با ایران و روسیه را خیلی خوب و تاریخی توصیف کرد.
فؤاد معصوم رييس جمهور عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فؤاد معصوم، رییس‌جمهوری عراق در سخنانی در جمع شماری از مدیران و اصحاب رسانه‌ در عراق، از پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی در مقابل تروریست‌ها تمجید کرد و از نشست قریب‌الوقوع رؤسای فراکسیون‌های پارلمان برای پیشبرد روند اصلاحات نخست‌وزیر خبر داد.

 

معصوم در خصوص اصلاحات در عراق گفت: اصلاحات [سیاسی] با رأی نمایندگان پارلمان، امروز به واقعیتی تبدیل شده است اما پیشبرد آن و حرکت درست و ثمربخش آن نیازمند اراده سیاسی فراگیر و همچنین دیدار رؤساء و سران فرکسیون‌ها و گروه‌های سیاسی است که به‌دور از اختلافات شخصی آن را بررسی کنند.

 

رییس‌جمهور عراق هرگونه تغییر در دولت عراق از جمله نخست‌وزیر را رد کرد و گفت که چنین تغییری در شرایط فعلی، کشور عراق و صحنه سیاسی را دچار هزینه می‌کند.

 

همچنین روزنامه «الشرق الاوسط» از این جلسه گزارش داد که رییس جمهور عراق می‌گوید چیزی به نام ائتلاف چهارجانبه [روسیه، ایران،‌سوریه و عراق] وجود ندارد و آنچه هست، اتاق هماهنگی اطلاعاتی است که بُعد سیاسی ندارد.

 

معصوم با بیان اینکه سود عراق از این عملیات هماهنگی چهارجانبه تبادل اطلاعات درباره داعش است که در سوریه ظاهر شد سپس به عراق آمد، گفت: مناسبات ما با سه کشور [ایران، روسیه و سوریه] بر اساس سیاست منافع مشترک است.

 

رییس‌جمهور عراق گفت: ما روابطی تاریخی با روسیه داریم. خیلی از سلاح‌های ما از دوران جمهوری نخست، تا امروز، روسی است و فرماندهان نظامی ما از آکادمی‌های شوروی سابق و روسیه کنونی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

 

وی افزود: همچنین ما روابطی بیشتر از خوب [خیلی خوب] با ایران داریم. ایران بود که در جنگ با داعش به ما کمک کرد.

 

فؤاد معصوم در ادامه پیش‌زمینه اقدام عراق برای ورود به هماهنگی چهارجانبه با روسیه، ایران و سوریه را تشریح کرد و گفت که تعهد عراق به ائتلاف بین‌المللی [آمریکا برای مبارزه با داعش] پابرجاست اما در عین حال هماهنگی چهارجانبه که بر اساس تبادل اطلاعات در خصوص گروه تروریستی داعش است، در جریان است./994/ب102/د

ارسال نظرات