۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۹۶۱۰۰

تشدید حمله به عزاداران حسینی در بحرین

خبرگزاری رسا ـ سناریوی حمله به عزاداران حسینی در بحرین، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
حمله به عزاداران حسيني در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، منطقه همله و دمستان بحرین، عصر دیروز شاهد حمله‌های نیروهای امنیتی آل خلیفه و مزدوران حکومتی به عزاداران حسینی در این مناطق بود.

 

نیروهای امنیتی آل خلیفه با حمله به حسینیه‌ها و دسته‌های عزاداری، با شلیک گلوله به عزاداران حسینی، مردم را متفرق ساختند که این اقدام تروریستی، موجی از محکومیت و انتقادات گسترده محافل سیاسی، دینی و طبقات مختلف مردمی را به همراه داشت.

 

جمعیت الوفاق بحرین ضمن محکومیت این اقدام تاکید کرد که حمله به عزاداران حسینی امری خطرناک و نشان از وجود نیروی تروریستی سلاح به دست در بحرین است که این امر، نیازمند تدابیر شفاف دستگاه‌های امنیتی در برقراری امنیت شهروندی است.

 

الوفاق خاطر نشان کرد: بروز این گونه حوادث تروریستی، همگان را به اتخاذ طرح و موضع ملی برای حمایت فرزندان بحرینی در برابر جنایت‌های تروریستی و پاسداری از مقدسات، اماکن مذهبی و حسینیه‌ها فرا می‌خواند.

 

در این بیانیه تصریح شده است که سخنان اغتشاش آمیز منبرهای دینی، روزنامه‌های حامی بحران و گفتمان تبعیض قومیتی که از سوی برخی از شخصیت‌های سیاسی وابسته به حکومت مطرح می‌شود، افزایش سلاح و استفاده از نفوذ سیاسی، مهمترین علل اینگونه حوادث است./981/ب902/د

ارسال نظرات