۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۹۶۱۴۰

گزارش اسپوتنیک از تبلیغ گسترده «روسیه هراسی» در رسانه‎های غربی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ادامه همکاری نظامی روسیه و سوریه در بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش در این کشور، سریال «اشغالگران» سوژه گسترش تبلیغات ضدروسی در اروپا شده که قرار است افزون بر نروژ در شش کشور دیگر اروپایی پخش شود.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری روسی اسپوتنیک درباره گسترش روسیه هراسی در رسانه های غربی گزارش داده است: سازندگان سریال اشغالگران که نمایش آن در شبکه دوم تلویزیونی نروژ آغاز شده است، تشکیل دولت از حزب رادیکال سبز به عنوان مدافع محیط زیست و مخالفت دولت فرضی این کشور با استخراج نفت و گاز از دریای شمال را به تصویر کشیده اند.


براساس سناریوی این فیلم، اتحادیه اروپا برای تامین نیاز انرژی خود، توافق می کند نروژ از سوی روسیه اشغال و معادن نفت و گاز آن نیز برای تامین نیاز اروپا بهره برداری شود.


سریال «اشغالگران» که 11 میلیون یورو هزینه ساخته آن در نروژ شده است، توانست 13 درصد مردم این کشور را جذب کند.


«یوگنی دیاکونوف» ساکن نروژ که در یکی از صحنه های فیلم ایفای نقش کرده است، درباره فیلم گفت: اگر از مرد روس حرف زده شود حتما دزد و راهزن است و زن روسی نیز بدکاره معرفی می شود.


وی افزود: «ترس از روسیه» فقط کارت ویزیت بسیاری از سیاستمداران نیست، بلکه برگه عبور یا سیاست بزرگ و ضامن موفقیت آن هاست.


در ادامه گزارش آمده است: از سال های پیش در مدارس (غرب) افسانه هایی در باره روسیه «وحشتناک» تلقین می شود و پس از حوادث اوکراین نیز خطر روسی به « برند اول» تبدیل شده است.


به نوشته اسپوتنیک، به نظر می رسد تلاش می شود «خطر روسی» نه فقط به نروژ بلکه در سراسر دنیا گسترش یابد و هر چند چنین پدیده ای وجود ندارد، اما خلق غیر واقعی آن از حل و فصل مسائل واقعی خود آن ها (اروپا) مانند وضعیت کنونی پناهجویان، راحت تر است.


در پایان گزارش آمده است: شش کشور اروپایی دیگر یعنی سوئد، دانمارک، فنلاند، بلژیک ، هلند و لوکزامبورگ حق نمایش سریال اشغالگران را خریداری کرده اند که نشان می دهد «روحیات ترس از روسیه» حتی بدون تماشای این سریال با نیروی تازه ای شکوفا می شود و این پدیده بیشتر بین جوانان شکل می گیرد که بر خلاف بزرگسالان، کورکورانه هر چه را که در تلویزیون گفته و نشان داده می شود، باور می کنند.


از زمان آغاز عملیات بمباران مواضع تروریست ها در سوریه، رسانه های غربی بویژه آمریکایی با طرح موضوعاتی مانند کشتار غیرنظامیان در بمباران ها، اهداف راهبردی مسکو برای حضور نظامی دائمی در خاورمیانه بویژه سوریه و نقش منفی عملکرد روسیه در ثبات و امنیت این منطقه، تبلیغات ضدروسی گسترده ای را آغاز کرده اند.


وزارت خارجه روسیه با رد این ادعاها اعلام کرده است که مسکو براساس قوانین و مقررات بین المللی و براساس توافق با دولت قانونی سوریه علیه تروریست ها وارد عمل شده است و مخالفان باید به جای انتشار اطلاعات نادرست و تحریف شده، واقعیت را بپذیرند و به سیاست های نادرست خود پایان دهند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات