۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۹۶۱۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد؛

اعزام 1000 مبلغ به سراسر استان هرمزگان در دهه اول محرم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن تشریح برنامه های این اداره کل در دهه اول محرم از اعزام 1500 مبلغ به سراسر استان خبر داد.
اعزام 1000 مبلغ به سراسر استان هرمزگان در دهه اول محرم

حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، عزاداری برای اهل بیت(ع) را سبب احیاى فرهنگ، مکتب و هدف ائمه اطهار دانست و گفت: همین مسأله موجب نفوذ ناپذیرى امت از تأثیرات و انحرافات دشمنان می شود و مکتب را هم چنان سالم نگه مى‏دارد و یا تحریفات را به حداقل مى‏رساند.


وی با اشاره به فلسفه عزاداری در ماه محرم افزود: احیا نهضت عاشورا موجب زنده نگه‏داشتن و ترویج دائمى مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‏ها و تربیت کننده و پرورش دهنده روح حماسه و ایثار است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در این ماه، مردم به‌صورت خودجوش در مراسم‌ شرکت می‌کنند و آمادگی لازم برای دریافت معارف دینی و مسائل انقلابی را دارند بنابراین می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده و در عین حال هماهنگ و متناسب با نیاز مخاطب و شرایط کنونی جهان اسلام به بیان حقایق و آگاهی‌بخشی به جامعه پرداخت.


وی در ادامه از اعزام 1000 مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان در دهه اول محرم خبر داد و گفت: همزمان با فرارسیدن ماه عزاداری حسینی، به همت اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و به منظور تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی به ویژه زندگی حسینی و همچنین فرهنگ عاشورا، 850 مبلغ و 150 مبلغه به سراسر استان اعزام شدند که از این تعداد، 300 نفر اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم، مشهد و 700 نفر نیز از مبلغین بومی، مستقر، طرح هجرت و شاغل اند.


حجت الاسلام زندوی ابراز داشت: در دهه اول ماه محرم الحرام امسال 1400 هیأت مذهبی فعالیت می کنند که از این تعداد، 626 هیئت مذهبی در مرکز استان فعال است.


وی اجرای برنامه هایی از قبیل سخنرانی، مداحی، برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع نذورات بین عزاداران حسینی، سینه زنی و زنجیرزنی سطح استان و شهرستان های تابعه را از جمله برنامه هایی خواند که در دهه اول محرم با همکاری مبلغین و هیئات مذهبی در سراسر استان برگزار می شود.


دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان با اشاره به شرایط کنونی و با توجه منویات مقام معظم رهبری، اضافه کرد: تمام اقشار جامعه به ویژه مسؤولان هیئات مذهبی و مبلغین باید هوشیار باشند و برنامه‌های خود را با محوریت امامت و ولایت برگزار کنند.


وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در صورت برقراری تعامل سازنده و کامل بین مسؤولان هیئات‌ مذهبی، مساجد و تکایا با نیروی انتظامی و همچنین مدنظر قرار دادن مباحث مهدویت و امر به ‌معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) است در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها، محرم باشکوهتری را نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم./851/202/ب3

ارسال نظرات