۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۹۶۱۵۴
حجت‌الاسلام والمسلمین فیاضی:

طلاب و روحانیان خود را وقف خدمت به امام زمان کنند

خبرگزای رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این‌که شیطان از جایگاه روحانیان و طلاب آگاهی دارد و تلاش خود را برای گمراه کردن آنها انجام می­دهد، گفت: روحانیان و طلاب قدر خود را دانسته و خود را در خدمت امام زمان(عج) قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمين فياضي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، استاد فلسفه حوزه علمیه و عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به آیه «مَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ کَآفَّةً ...» بیان کرد: این آیه دلالت بر این دارد که همه مؤمنان نباید برای جبهه جنگ بسیج شوند بلکه باید در جبهه­ فرهنگی، تبلیغی و فکری نیز حضور پیدا کنند.

 

استاد فلسفه حوزه علمیه با بیان این‌که دشمن در جنگ فرهنگی به پیشرفت­هایی دست یافته است، تصریح کرد: دشمن در جنگ فرهنگی به دنبال بی­تفاوتی و بی­توجهی مسلمانان به دین است.

 

این مقام مسؤول با بیان ابزارهای دشمنان اسلام همچون ماهواره گفت: کوشش آنها گرفتن دین و مذهب ازمسلمانان بوده تا برنامه­ها و اهداف خود را تحمیل کنند؛ بنابراین باید در برابر اقدامات آنها ایستادگی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی با اشاره به این که علمای شیعه مرزبانان اسلام هستند، افزود: روحانیان به عنوان مرزبان شناخته می­شوند و بایستی به خود افتخار کنند که در این لباس هستند؛ چرا که از مذهب شیعه و واجبات دین دفاع می­کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به این که روحانیان باید نخست خود به دین اهمیت داده و حدود آن را رعایت کنند، اظهار داشت: خداوند لطفی عظیم را به روحانیان کرده و آنها از این لطف الهی برای تبلیغ دین استفاده کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که خودپسندی و تکبر از عوامل طرد شیطان از بارگاه خداوند است، ادامه داد: طلاب و روحانیان از خودپسندی و تکبر دوری و به تواضع روی آورند و در مجالس سخنرانی، ریاست و سیادت را کنار گذاشته و با تواضع و فروتنی مردم را جذب دین کنند.

 

وی در ادامه با بیان این که هر آنچه که انسان را از توجه به خداوند منصرف سازد مصداق لهو است، بیان کرد: خشوع در نماز با دوری از لغو حاصل می‌شود طلاب را به دوری از کارهای بیهوده دعوت کرد.

 

استاد فلسفه حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود طلاب و روحانیان را به دوری از محرمات فراخواند و گفت: شیطان از جایگاه روحانیان و طلاب آگاهی دارد و تلاش خود را برای گمراه کردن آنها انجام می­دهد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که امام زمان(عج) بعضی افراد را با نام دعا می­کنند، افزود: طلاب و روحانیان باید تلاش کنند تا ایشان نام آنها را بر زبان آورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی در پایان سخنان خود با بیان این‌که مردم از جایگاه روحانیت آگاهی ندارند، خاطرنشان کرد: روحانیان و طلاب قدر خود را دانسته و خود را در خدمت امام زمان(عج) قرار دهند./9466/202/ب2

ارسال نظرات