۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۹۶۲۳۵
مدیر کل اوقاف استان خبر داد؛

همکاری بیش از 580 مبلغ دینی در طرح بصیرت عاشورایی مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اعزام 584 روحانی مبلغ به امامزادگان مجری طرح بصیرت عاشورایی استان خبر داد.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در دیدار جمعی از روحانیان مرکز استان با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی با همکاری روحانیان در استان با بیان این که طرح بصیرت عاشورایی مکتب سرخ عاشورا و باورهای عمیق مردم را در مسأله عاشورا بارور می‌کند، افزود: طرح بصیرت عاشورایی اهداف والای نهضت حسینی و مقاصد امام حسین (ع) را دنبال می‌کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که بصیرت عاشورایی یعنی استقامت، شجاعت و باور عمیق به دین، اسلام و مانع نفوذ فکری دشمن، ادامه داد: دشمن به‌دنبال ایجاد خرافات در عزاداری ماه محرم است و روشنگری عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد.

 

این مسؤول با بیان این که روحانیان آشنا به مسائل روز در بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی برای تبیین بصیرت عاشورایی از نگاه اهل بیت (ع) حضور پیدا می‌کنند، اضافه کرد: 584 روحانی که 60 نفر آن‌ها از قم هستند، به بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اعزام می‌شوند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ماه محرم را فرصت خوبی برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: مبلغان دین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که شور حسینی همراه با شعور و معرفت عاشورایی همراه باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که یکی از برنامه‌های امام حسین(ع) خرافه‌زدایی و بدعت‌ستیزی بوده است، بیان داشت: دشمنان ما نمی‌توانند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند، اما از راه بدعت‌گذاری و خرافه‌چینی می‌توانند تأثیر آن را کم کنند که مبلغان دینی باید با همه توان خود از ترویج بر عقاید خرفی در جامعه جلوگیری کنند.

 

وی با بیان این که ماه محرم ماه حزن و اندوه برای مسلمانان و شیعیان جهان است، افزود: مبلغان دینی باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برپا کنند و تلاش کنند، در این مجالس با به منبر رفتن درس‌ها و پیام‌های این نهضت حسینی را برای مردم تبیین کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر ضرورت تبیین اهداف و پیام‌های قیام عاشورا‌ یادآور شد: نباید از بصیرت‌بخشی به مردم غفلت کرد و مبلغان باید مفاهیم نهضت عاشورا را به مردم برسانند.

 

وی در ادامه سخنان خود مهم‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا عنوان کرد، گفت: 256 شبکه فارسی زبان بر علیه فرهنگ عاشورا فعال هستند و همه ما می‌دانیم که عامل موفقیت شیعه در جهان استمرار فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن این فرهنگ است. 

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که قیام حضرت امام حسین(ع) از بهترین و ماندگارترین قیام‌ها در تاریخ است و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهضت عملی آیات قرآن بوده و آن امام در عمل آیات و کلمات قرآن را تفسیر و معنا کرد، ادامه داد: امام حسین (ع) دین‌باوری و دین داشتن را به جهانیان نشان داد و اگـر می‌خواهیم دین را حفظ کنیم باید مانند آن حضرت از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم.

 

وی با بیان این که نسل جوان ما باید عاشورا و نهضت حسینی را الگویی برای خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: یاران باوفای امام حسین (ع) با همه وجود از امام و ولی خودشان تبعیت کردند. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که باید بهترین استفاده از ماه محرم صورت بگیرد، افزود: مسائل سیاسی در زمینه دفاع از نظام، انقلاب، رهبری و استکبار ستیزی در مراسم های عزاداری حسینی بیان شود.

 

وی با بیان این که تمسک به جریان عاشورا می توان جبهه حق را تقویت و جبهه باطل را تضعیف کرد، تصریح کرد: زنده نگهداشتن عاشورا دغدغه همه انبیا و علمای دینی است به این دلیل که اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد بسیاری از ارزش‌های دینی از بین می‌رفت.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که این که دشمنی به اهل بیت(ع) هنوز ادامه دارد، بیان داشت: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های دینی هستند و تنها کشوری که در برابر دشمنان دین قرار گرفت انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی طرح خیمه های معرفت را یکی از طرح های اثرگذار و مناسب سازمان اوقاف و امور خیریه در سال های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: این طرح نیز با همراهی مبلغان دینی در بقاع متبرکه اجرا شد که مورد استقبال بسیاری از خانواده ها قرار گرفت./950/202/ب1

ارسال نظرات