۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۴
کد خبر: ۲۹۶۲۷۲
یکی از روحانیان لبنان:

رژیم صهیونیستی برای رسیدن به هدف خود نسل کشی می‎کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برج البراجنه بیروت قیام امام حسین(ع) را موجب انقلاب درونی انسان دانست و تاکید کرد: دفاع از مظلوم از ارکان نهضت عاشورا است.
حجت الاسلام شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت، در مراسم سوگواری سید الشهدا(ع) که در ناحیه دوم شهر العباس این کشور برگزار شد، قیام امام حسین(ع) را موجب انقلاب درونی انسان برای رسیدن به مسیر صحیح بندگی دانست.

 

وی افزود: دفاع از مظلوم، تلاش برای اصلاح جامعه و اتحاذ خط مشی صحیح در حیات بشری، از تعالیم والای نهضت عاشورا و قیام حسینی است. اصول صحیح اداره جامعه را می توان از دل عبرت‌های تاریخی نهضت عاشورا استخراج کرد.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: هر دولتی که بخواهد بر محور عدالت حرکت کند باید در چارچوب تعالیم مکتب عاشورا پیش برود؛ چرا که تنها این مکتب، روحیه مبارزه با استبداد و طغیانگری و ستم علیه مظلومان را در وجود آدمی نهادینه می کند.

 

حجت الاسلام قبلان با بیان اینکه لبنان همواره مشارکت همه جانبه گروه‌ها را به عنوان یک اصل اعمال کرده است، اظهار داشت: روحیه مقاومت در میان مردم این کشور موج می زند و به همین دلیل دنیای غرب نتوانسته پروژه های استعماری خود را در لبنان نهایی کند.

 

امام جمعه برج البراجنه در پایان تصریح کرد: هر کس در هر نقطه از جهان روحیه مقاومت را در دل پرورانده باشد، نمی تواند در برابر ظلم استعمارگران در منطقه به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کند. رژیمی که سال‌های متمادی است برای پیشبرد مقاصد شوم خود، حتی دست به نسل کشی هم می زند./1321/ب903/د

ارسال نظرات