۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۲۹۶۳۰۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

آشفته بازاری وجدانی و اخلاقی در زندگی زنانشویی اثرات فیلم های مبتذل ماهواره/ نگاه به عکس و فیلم زن غیرمسلمان با پوشش نامتعارف حرام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قریشی نگاه به زن غیرمسلمان با پوشش نامتعارف را حرام خواند و گفت: متأسفانه برنامه های شبکه های ماهواره ای، فیلم و عکس های مبتذلی که از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنتی رواج می یابند، نوعی آشفته بازاری وجدانی و اخلاقی در زندگی زنانشویی ایجاد کرده و بنیان خانواده را بر هم می‌زند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شب پنجم محرم در مسجد امام صادق(ع) ارومیه با تأکید بر ضرورت رعایت روابط بین زن و مرد نامحرم، اظهار کرد: دشمنان اسلام و غرب با برنامه های شبکه های ماهواره ای برای عادی سازی ارتباط بین زن و مرد نامحرم آن را به عنوان تمدن جلوه می دهند درحالی‌که اکثر مصیبت های جامعه از عدم رعایت حجاب و عفاف و ارتباط بین نامحرم نشأت می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که رعایت حجاب به نفع شخص و خانواده اوست، ابراز داشت: بنابر اظهار یکی از قضات 50 درصد طلاق ها ناشی از اثرات فیلم های ماهواره ای و مبتذل غربی است که تیشه به ریشه خانواده ها می زند.

 

امام جمعه ارومیه با بیان این که رعایت حجاب موجب استحکام بنیان خانواده می شود، تصریح کرد: با عدم رعایت حجاب اطمینان و آسایش خانواده بر هم می خورد، رعایت محرم و نامحرم موجب حفظ  خود و خانواده از گناه شده و امنیت روحی و روانی در زندگی ایجاد می کند.

 

وی محدودیت های شرعی را لازمه اطمینان متقابل زوج ها و صفا وصمیمیت در خانواده دانست و گفت: متأسفانه فیلم های شبکه ماهواره ای، فیلم و عکس های مبتذلی که از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنتی رواج می یابند، نوعی آشفته بازاری وجدانی و اخلاقی ایجاد کرده و زندگی را بر هم می زند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی هدف دشمن از عادی سازی روابط بین نامحرم را سست کردن بنیان خانواده برشمرد و گفت: تمام شبکه های اجتماعی و ماهواره ای تلاش دارند روابط نامحرم را عادی سازی کنند که ابتدا به بنیان خانواده ضربه زده و اطمینان و امنیت را از بین می برد و در نتیجه فرزندان نیز درست تربیت نمی شوند.

 

وی بر کنترل شهوت تأکید کرد و گفت: اگر انسان نتواند بر شهوت خود غلبه کرده و کنترل کند دنیا و آخرتش تباه می شود.

 

نگاه به عکس و فیلم زن غیرمسلمان با پوشش نامتعارف حرام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به آیات صریح قرآن احکام نگاه به نامحرم را تشریح کرد و گفت: نگاه معمولی به زن مسلمان با پوشش اسلامی در حالت عادی و یا عکس و فیلم اشکالی ندارد اما اگر زن مسلمان پوشش مناسب نداشته باشد نگاه کردن به او حرام است و برای خود فرد نیز که حجاب شرعی را رعایت نکرده است، گناه دارد.

 

وی ادامه داد: نگاه کردن به زن غیرمسلمان و کافر که پوشش معمولی دارند در حالت عادی یا در فیلم و عکس اگر به قصد لذت نباشد، بلامانع است اما اگر زن غیرمسلمان پوشش متعارفی نداشته باشد در حالت عادی و یا در فیلم و عکس حتی نگاه بدون لذت نیز حرام محسوب می شود.

 

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: متأسفانه مرسوم شده است که آقایان در فیلم های ماهواره ای، سی دی، اینترنت و شبکه های اجتماعی به عکس های مبتذل خانم های غیرمسلمان نگاه می کنند و خود را با این عنوان که این خانم مسلمان نیست و نمیشناسیم قانع می کنند درحالیکه این عمل به لحاظ شرعی حرام و گناه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیات صریح قرآن « که به مؤمنان و مؤمنه ها بگویید که چشم هایشان را ببندند و دامن هایشان را حفظ کنند»، گفت: خانم ها و آقایان باید مسأله حجاب و عفاف را رعایت کنند چراکه این آیات صریح قرآن کریم است که از طریق جبرائیل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است حتی در خصوص خلخال که زنان در صدر اسلام برپای خود می بستند وهنگام راه رفتن صدا می کرد، آیه ای نازل شده است:« خانم ها پایشان را محکم بر زمین نزنند تا زینتشان بر نامحرمان نمایان نشود.»

 

وی با اشاره به آیه ای که خداوند به پیامبر(ص) فرمودند به خانم ها و دختران بگو چادرهایشان را به دور خود بگیرند تا افراد مریض آنها را اذیت نکند، اذعان داشت: در خیابان کمتر کسی مزاحم خانم های محجبه می شود درحالیکه  دیده می شود برای خانم هایی که پوشش مناسب ندارند، مزاحمت ایجاد می شود./936/202/ب3

ارسال نظرات