۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۶۳۵۸
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی در بیانیه ای خواستار شد؛

همکاری روحانیت و هیئات مذهبی برای برگزاری نماز جمعه تاسوعای حسینی در مصلی‌ها

خبرگزاری رسا ـ دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی به مناسبت تقارن تاسوعای حسینی با روز جمعه و اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه خواستار همکاری روحانیت و هیأت های مذهبی با ستادهای نماز جمعه سراسر استان برای برگزاری باشکوه نماز جمعه روز تاسوعای حسسینی در مصلی‌ها شد.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان غربی به مناسبت برگزاری باشکوه نماز جمعه تاسوعای حسینی بیانیه صادر کرد.

 

در متن این بیانیه که امروز در اختیار خبرگزاری رسا در ارومیه قرار گرفت، آمده است: برای جامعه اسلامی یه خصوص پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که همه ساله در مراسم سوگواری و عزای سید و سالار شهیدان، عاشقانه حضور می یابند روشن و واضح است که مهمترین پیام نماز ظهر عاشورا ، زنده نگه داشتن دین اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

در ادامه بیانیه آمده است: امام حسین (ع)می فرمایند: «من عاشق نمازم» و همواره در سخت ترین شرایط حتی در حال جنگ نیز نماز خود را اقامه می کنند.

 

این بیانیه می افزاید: بی شک اقامه نماز ظهر عاشورا توسط سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در حساس‌ترین و بحرانی‌ترین لحظات زندگی پر برکت‌شان ، حکایت از اهمیت و توجه آن حضرت به فریضه نماز دارد ، چرا که همان انگیزه و هدفی که باعث اقامه این نماز شد، محور قیام ایشان را شکل می‌دهد.

 

در این پیام به تقارت تاسوعای حسینی وعزای شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)و دیگر یاران با وفای حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام با روز جمعه واقامه نماز پر شکوه جمعه ، این میعاد گاه معنوی عاشقان، اشاره شده است و تأکید شده است: هر یک از عزاداران و عاشقان اهل بیت (ع) با تأسی ازحضرت ابوالفضل العباس (ع) به عنوان علمداران اقامه این فریضه والای الهی، در مصلاهای اقامه نماز جمعه سراسر استان حضور یافته و در اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه روز تاسوعا شرکت کنند.

 

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان غربی در این بیانیه ابراز امیدواری کرده است با برنامه ریزی وهدایت روحانیت و هیات های مذهبی و عزاداری حسینی و با همکاری ستادهای نماز جمعه سراسر استان ، نمازجمعه روز تاسوعای حسینی امسال نیز به صورت باشکوه و منسجم در مصلاها برگزار شود./936/203/ب2

ارسال نظرات