۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۳۹۰
استاد حوزه و دانشگاه:

بزرگترین آفت در امور فرهنگی شغل محوری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مردم به زهد، تقوا و علم طلاب احترام می گذارند، گفت: یک طلبه باید پاسخگوی امام زمان(عج) باشد که چه اقدامی در ترویج دین مبین اسلام برداشته و به چه شکلی برای جامعه سودمند بوده است.
حجت الاسلام حسن غفاري فر

حجت الاسلام حسن غفاری فر، استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اظهار تأسف از این که برخی از طلاب به حوزه نه به عنوان یک سربازی، بلکه به عنوان یک شغل نگاه می‌کنند، گفت: بزرگترین آفت در امور فرهنگی شغل محوری است.

 

وی افزود: در حوزه علمیه شغل محوری یک آسیب بزرگتر نسبت به سایر نهادها محسوب می شود، چرا که با وجود چنین دیدگاهی، همه را مقصر می دانیم و تنها خود را مقصر نمی دانیم.

 

حجت الاسلام غفاری فر با بیان این که طلبه نسبت به دین و امام خود مسؤول است، گفت: یک طلبه باید پاسخگوی امام زمان(عج) باشد که چه اقدامی در ترویج دین مبین اسلام برداشته و به چه شکلی برای جامعه سودمند بوده است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به این که کتب برخی علمای اسلام موجی عظیم در جهان اسلام و دنیا ایجاد کرده است که این موفقیت را مدیون لطف خداوند متعال می دانند، گفت: تحصیل محوری، سرباز محوری و نوکر محوری در جامعه امروز از بین رفته است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری این که قبل از انقلاب برخی از طلاب به دلیل فشار علیه این قشر و تحمل سختی فراوان از ذی طلبگی خارج می شدند، افزود: در دوران بعد از انقلاب به دلیل زیادی نعمت شاهد خارج شدن برخی طلاب از مسیر حقیقی حوزه هستیم.

 

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه با تأکید بر مقاومت بر تحصیل، تهذیب و امور شایسته، گفت: برخی به دنبال جایگاه امام زمان و همزمان درآمدی در حد یک پزشک هستند.

 

وی با اشاره به این که انتظار احترام از سوی مردم به طلاب و درآمد بالا با یکدیگر تناقض دارد، گفت: مردم به زهد، تقوا و علم طلاب احترام می گذارند.

 

حجت الاسلام غفاری فر گفت: هر انتقادی که به مسؤولان وارد باشد، نمی تواند بهانه ای برای عدم تحصیل موفق برای طلاب باشد، چرا که باید در این مسیر مقدس باید پاسخگوی امام زمان(عج) بود./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات