۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۹۶۴۳۹

برپایی مسابقات قرآنی ویژه ایام محرم در حرم مطهر رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسابقات «آفتاب طوس»، «فرشتگان آسمانی»، « فرقان»، «در محضر قرآن7»، «چراغ هدایت» و برگزاری مسابقاتی ویژه کارکنان اداره مرکزی آستان قدس رضوی از عناوین مسابقات قرآنی حرم مطهر رضوی در ایام محرم الحرام است.
حرم رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در حال حاضر مسابقات قرآنی «آفتاب طوس» ویژه کارکنان اداره مرکزی آستان قدس رضوی، «فرشتگان آسمانی» ویژه کودکان و نوجوانان، «مسابقه قرآنی فرقان» ویژه محافل قرآنی خواهران و «چراغ هدایت» ویژه عموم زائران در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

 

گفتنی است، افراد علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات قرآنی می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر به اتاق 17 واحد محافل و مسابقات دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی مراجعه کنند.

 

در محضر قرآن7

در ایام محرم الحرام مسابقه قرآنی «در محضر قرآن7» در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

با توجه به فرارسیدن ایام محرم الحرام، مسابقه قرآنی «در محضر قران 7» ویژه زائران و مجاوران در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

 

این مسابقه قرآنی به موضوع خلقت اختصاص یافته و شرکت کنندگان با گروه های مختلف قرآنی اعم از متقین، محسنین و ابرار آشنا می شوند.

 

زائران با رجوع به کتاب شریف قرآن پاسخ سوالات را یافته و ضمن تلاوت آیه یا آیات با معانی و مفاهیم آن نیز آشنا می شوند.

 

در این مسابقه بیش از 32 سوال از آیات مختلف قرآن استخراج می شود و شرکت کنندگان فرصت دارند تا 25 مهر پاسخنامه های خود را به صندوق ویژه پاسخنامه واقع در صحن دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی بیاندازند.

 

چراغ هدایت

همزمان با فرا رسیدن ایام محرم الحرام مسابقه قرآنی «چراغ هدایت» روزانه در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است. همزمان با ماه محرم الحرام، همه روزه در دارالقرآن الکریم، مسابقات قرآنی برگزار می‌شود که زائران با مراجعه به کتاب شریف قرآن می‌توانند به سوالات این مسابقات پاسخ می‌دهند.

 

با توجه به این که امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین شاخصه های قیام امام حسین(ع) است، سعی شده است که در مسابقه قرآنی «چراغ هدایت» جایگاه این امر در قرآن بازخوانی شود و مخاطبان با سیره و منش این امام همام بیشتر آشنا شوند.

 

در این مسابقه قرآنی  15 سوال از آیات مختلف قرآن طراحی شده و علاقه مندان باید پاسخ نامه های خود را تا 18 آبان ماه تکمیل و در صندوق ویژه پاسخنامه های قرآنی واقع در ورودی اتاق 17 دارالقران الکریم بیاندازند.

 

قرعه کشی این دوره از مسابقات 20 آبان ماه برگزار می شود.

 

از قرآن بپرس 16

در این ایام با برکت، مسابقه قرآنی «از قرآن بپرس 16»  نیز ویژه گروه سنی 12 تا 15 سال برگزار می شود، که ارائه الگوی رفتاری اهل بیت(ع) همچنین آموزش و آشنایی بیشتر زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با سوره‌های قرآن و مفاهیم به ویژه برای نسل جوان در سایه تبیین خصیت‌های حاضر در واقعه عاشورا از اهداف برگزاری این مسابقه فرهنگی است.

 

مسابقات «آفتاب طوس»، «فرشتگان آسمانی»، « فرقان» و «در محضر قرآن» از دیگر مسابقاتی است که در ایام محرم الحرام ویژه عموم زائران و مجاوران در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است./1308/101/ب2

ارسال نظرات