۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۹۶۵۹۳
یکی از روحانیان لبنان:

آمریکا ائتلاف حمایت از داعش ایجاد کرده است

خبرگزرای رسا ـ رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان مقاومت را برخاسته از روحیه استکبارستیزی مکتب امام حسین(ع) دانست و ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش را با هدف حمایت از این گروه تروریستی توصیف کرد.
حجت الاسلام حسن المصري، رييس دفتر جنبش امل لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن المصری، رییس دفتر سیاسی جنش امل لبنان در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در مجتمع عاشوراء بیروت برگزار شد، گفت: تعالیم مکتب امام حسین(ع) برای تمام انسان‌های آزاده است و اختصاص به پیروان مذهب خاصی ندارد.

 

وی افزود: امام موسی صدر بر اساس تعالیم این مکتب عاشورایی توانست وحدت را در میان توده‌های مردم لبنان حکمفرما و محور مقاومت را در این کشور تقویت کند.

 

این روحانی لبنانی تصریح کرد: مقاومت برخاسته از روح استکبارستیزی نهضت عاشورا است و با تمسک به تعالیم والای قیام سید الشهدا (ع) توانست با جانفشانی در برابر دشمنی رژیم ستمگر صهیونیستی ایستادگی کند شعار هیهات من الذله سر بدهد.

 

عضو ارشد جنبش امل بر کنار هم بود سه ضلع مثلث ارتش، ملت و مقاومت برای تامین امنیت کشور تاکید کرد و گفت: مذاکرات در لبنان ابتدا بین حزب الله و حزب المستقبل انجام شد و پس از آن با پیشنهاد نبیه بری، رییس پارلمان لبنان دامنه آن وسعت یافت و همه طرف‌های سیاسی در این گفت‌وگو شرکت کردند. این همان مشارکت سیاسی است که می تواند عامل وحدت بخش در کشور باشد.

 

حجت الاسلام المصری در پایان، به حمایت همه جانبه آمریکا از گروه‌های تکفیری تروریستی در منطقه پرداخت و گفت: ایالات متحده آمریکا در حقیقت ائتلاف حمایت از داعش را تشکیل داده است و ادعای مبارزه با گروه‌های تکفیری از سوی آمریکایی که در مساله تروریسم پرونده سیاهی دارد کذب محض است. اگر آمریکا در حال مبارزه با داعش می بود، نباید نسبت به اقدامات سازنده مسکو در مقابله نظامی با تروریست‌های تکفیری اعتراض می کرد./1321/ب903/د

ارسال نظرات