۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۶۶۱۰
استاد حوزه علمیه قزوین:

تقویت روحیه شهادت طلبی در بین جوانان در گرو ترویج مکتب امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: اگر می‌خواهیم روحیه شهادت طلبی در جوانانمان افزایش یابد باید در تربیت آنها تلاش کنیم و آنها را با مکتب امام حسین(ع) آشنا سازیم.
حضرت قاسم ابن الحسن(ع) امام حسين(ع)

حجت الاسلام سلمان بیگلر استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به سیره و منش حضرت قاسم(ع)، گفت: حضرت قاسم(ع) در سال 47 هجری به دنیا آمدند.

 

وی در ادامه افزود: بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) سرپرستی حضرت قاسم(ع) به امام حسین(ع) واگذار شد و امام حسین(ع) مانند فرزندان خود با قاسم(ع) رفتار می‌کردند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: در قیام امام حسین(ع)، حضرت قاسم(ع) نوجوان 13 ساله‌ بودند و در نبود پدر بزرگوارشان امام حسین(ع) را یاری می‌کردند.

 

این کارشناس دینی با بیان این‌که صحبت‌ها و تفکرات حضرت قاسم(ع) فراتر از سن ایشان است اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های حضرت قاسم(ع) بینش، بصیرت و شیرین زبانی ایشان بود.

 

حضرت قاسم الگوی مناسبی برای نوجوانان ما هستند

حجت الاسلام بیگلر حضرت قاسم(ع) را الگویی برای نوجوانان دانست و تاکید کرد: نوجوانان ما باید در رفتار و کردار به حضرت قاسم(ع) اقتدا کنند و مانند ایشان مدافع ولایت باشند.

 

وی شب عاشورا را شب پیمان بستن با خدا دانست و خاطر نشان کرد: در شب عاشورا تمام یاران امام حسین(ع) در خیمه ایشان جمع شدند و هر کدام به شکلی اعلام آمادگی می‌کردند حضرت قاسم(ع) هم با خوشحالی آمادگی خود را برای شهادت اعلام کردند.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: حضرت قاسم(ع) در شب عاشورا از امام حسین(ع) سؤال کردند عمو جان آیا من هم فردا به شهادت می‌رسم امام فرمود مرگ در نزد شما چگونه است حضرت قاسم(ع) پاسخ داد مرگ برای من از عسل شیرین تر است.

 

این کارشناس دینی تصریح کرد: شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهید فهمیده‌ها بزرگ شده مکتب حضرت قاسم(ع) هستند آنها قهرمانان کربلا را برای خود الگو قرار دادند و در مسیر آنها حرکت کردند.

 

حجت الاسلام بیگلر غربی ها را فرصت طلب معرفی کرد و گفت: غربی ها از شخصیت های افسانه‌ای و ساختگی قهرمان و اسطوره می‌سازند و در فیلم ها و برنامه ها به عنوان الگو نشان می‌دهند.

 

وی با تاکید بر این‌که ما نتوانستیم قهرمانان کربلا را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم ابراز کرد: غربی ها نیاز جوانان و نوجوانان کشور خود را برآورده می‌کنند اما ما قهرمانان واقعی مانند حضرت قاسم(ع) و شهید فهمیده را نتوانستیم به جوانانمان بشناسانیم.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به الگو سازی درست برای جوانان عنوان کرد: ما باید از قهرمانانمان الگوی فکری و عملی برای جوانان بسازیم و آنها را با سیره و منش شهیدان اسلام و 8 سال دفاع مقدس آشنا کنیم.

 

این کارشناس دینی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم روحیه شهادت طلبی در جوانانمان افزایش یابد باید در تربیت آنها تلاش کنیم و آنها را با مکتب امام حسین(ع) آشنا سازیم البته تمامی سازمانها و ارگانها هم وظایفی را بر عهده دارند که باید آن را به درستی انجام دهند./838/302/ب1

ارسال نظرات