۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۹۶۶۳۹
استاد حوزه علمیه قزوین مطرح کرد؛

ضرورت حضور خانواده‌ها در مجالس عزاداری جهت آشنایی فرزندان با اندیشه و بینش امام حسین

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین خانواده‌ها را مؤثرترین افراد در تربیت فرزندان دانست و گفت: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از همان دوران کودکی به مجالس عزاداری ببرند تا آنها با اندیشه و بینش امام حسین(ع) آشنا شوند.
حجت الاسلام فرشيد نوروزلو

حجت الاسلام فرشید نوروز لو استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به سیره و منش حضرت قاسم(ع) گفت: حضرت قاسم(ع) پسر امام حسن مجتبی(ع) هستند که در واقعه کربلا امام حسین(ع) را یاری کردند.

 

وی در ادامه افزود: حضرت قاسم(ع) نوجوان 13 ساله‌ بودند و ارتباط عاطفی عمیقی با عموی بزرگوارشان داشتند و در تمام لحظات امام حسین(ع) را همراهی می‌کردند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: حضرت قاسم(ع) خوی کریمانه خود را از امام حسن(ع) به ارث برده بودند و این ویژگی در یاری از امام حسین(ع) تجلی پیدا کرد.

 

این کارشناس دینی خاطر نشان کرد: حضرت قاسم(ع) شب عاشورا از امام حسین(ع) سؤال کردند عمو جان آیا من فردا به شهادت می‌رسم  و امام حسین(ع) فرمودند فرزندم مرگ را چگونه می‌بینی حضرت قاسم(ع) پاسخ داد مرگ برای من شیرین تر از عسل است.

 

شهید فهمیده‌های دوران به حضرت قاسم(ع) اقتدا کردند

حجت الاسلام بیگلر با بیان این‌که شهید فهمیده‌های دوران به حضرت قاسم(ع) اقتدا کردند، تأکید کرد: زندگی پر فراز و نشیب حضرت قاسم(ع) باید الگویی برای نوجوانان و جوانان ما باشد و نوجوانان در رفتار و کردار همانند آنها عمل کنند.

 

وی یاران امام حسین(ع) را عاشقان واقعی به ولایت معرفی کرد و ادامه داد: شب عاشورا امام حسین(ع) بیعت را از یاران خود برداشتند و فرمودند فردا این دشمنان من و هر کسی را که همراه من باشد به شهادت می‌رسانند هر کسی می‌خواهد می‌تواند از سیاهی شب استفاده کند و برود.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد:  یاران همه ابراز وفاداری کردند در این میان حضرت قاسم(ع) هم از یارانی بود که اظهار یاری و وفاداری به امام کردند.

 

این کارشناس دینی تصریح کرد: نوع تربیت دینی و اثر پذیری از خانواده سبب بینش و دیدگاه شهادت طلبی در حضرت قاسم(ع) شد.   

 

حجت الاسلام نوروزلو خانواده‌ها را مؤثرترین افراد در تربیت فرزندان دانست و گفت: خانواده ها باید فرزندان خود را از همان دوران کودکی به مجالس عزاداری ببرند تا آنها با اندیشه و بینش امام حسین(ع) آشنا شوند.

 

الگوی آموزش و پرورش باید حضرت قاسم(ع) باشد

وی با تاکید بر این‌که فضاهای پیدا و پنهان زندگی حضرت قاسم(ع) باید در کتابها بیان شود ابراز کرد: آموزش و پرورش موظف است به انتشار کتابهایی برای خردسالان درباره زندگی امامان و امام زادگان بپردازد تا از سنین کودکی خانواده ها فرزندان خود را با امامان آشنا کنند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: ماه محرم ماه تربیت دینی و عملی است و نباید تئوری باشد و ما باید با سبک زندگی امامان آشنا شویم و با خواندن زیارت عاشورا به معنا و مفاهیم آن عمل کنیم./838/302/ب2

ارسال نظرات