۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۹۶۶۵۸
مفتی اوگاندا:

مسلمان‌کشی با هر عنوانی ناپسند است

خبرگزاری رسا ـ مفتی اوگاندا در دیدار رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، با تأکید بر اینکه برادری و برابری از مهم‌ترین نیازهای جهان اسلام است، گفت: مسلمان‌کشی به هر عنوانی ناپسند است.
اوگاندا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی رسمی اوگاندا و رییس شورای عالی مسلمانان این کشور ضمن بازدید از رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا با علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

رییس شورای مسلمانان اوگاندا که به تازگی از سفر حج برگشته، ضمن عرض تسلیت به ملت و خانواده جان‌باختگان فاجعه اندوه‌بار منا، از خداوند منان برای شهدای این حادثه طلب مغفرت کرد.

 

شیخ شعبان رمضان موباجه حادثه منا را بسیار تأسف‌بار خواند و گفت: از اوگاندا دو نفر در این حادثه جان باخته‌اند. جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است و ما باید نسبت به جان مسلمانان حساسیت بیشتری داشته باشیم؛ چراکه نمی‌توانیم به سادگی به‌عنوان مشیت الهی از کنار آن بگذریم.

 

وی با بیان اینکه فاجعه منا همه را متأثر کرده است، گفت: برادری و برابری از مهم‌ترین نیازهای جهان اسلام بوده و مسلمان‌کشی به هر اسم و عنوانی ناپسند است.

 

مفتی رسمی اوگاندا بیان کرد: در گذشته دشمنان اسلام برای کشتار مسلمانان هزینه می‌کردند؛ اما امروزه برخی از مسلمانان به برادرکشی روی آورده‌اند و دشمنان اسلام نه تنها برای این کار هزینه نمی‌کنند که حتی با فروش سلاح به این کشورها و ایجاد جنگ و تفرقه میان آنان، سود نیز می‌برند.

 

شیخ شعبان رمضان موباجه در پایان سخنان خود، اظهار کرد: شورای عالی مسلمانان، مرکز اصلی و رسمی مسلمانان اوگانداست و ما مخالف هرگونه تفرقه میان مسلمانان هستیم. شیعه و سنی برادر هم هستند و در اوگاندا اتحاد واقعی میان مسلمانان حاکم است./982/ب102/د

ارسال نظرات