۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۹۶۶۷۸
خبرگزاری روسی تأکید کرد؛

آمریکا و تروریست‌ها در سوریه هدفی مشترک دارند

خبرگزاری رسا ـ سیاست دوگانه آمریکا در مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و آفریقا بر همگان مشخص شد و کشورهای عضو ائتلاف عملاً از آمریکا تبعیت نمی‌کنند و هرکدام منافع خودشان را در این مناطق دنبال می‌کنند.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «نیکولای بوبکین» کارشناس ارشد روس در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری روسی «فوندسک» تصریح کرد: از زمان شروع عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه دو هفته و نیم می‌گذرد، اما اینکه ایالات‌متحده آمریکا چه تصمیمی در قبال تحولات سوریه می‌گیرد هنوز در هاله‌ای از ابهام وجود دارد، چراکه تحولات اخیر در سوریه موجب شکاف در دولت باراک اوباما شده است.

 

وی افزود: برخی  از مقامات آمریکایی اصرار بر پاسخ شدید اوباما به اقدام روسیه دارند و برخی دیگر از تشدید عملکرد اوباما در خصوص تحولات سوریه و عملیات نظامی روسیه ابراز نگرانی می‌کنند. جان کری وزیر امور خارجه، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا و جان برنان رییس سازمان سیا در شمار منتقدان باراک اوباما هستند.

 

بوبکین ادامه داد: در کاخ سفید برنامه‌هایی برای گسترش ناتو، بررسی تحریم‌های جدید علیه روسیه و شکستن اتحاد مسکو و پکن در بلندمدت وجود دارد. در خصوص تحولات سوریه نیز شرایط به‌ صورت ریشه‌ای تغییر کرده است و دولت اوباما هیچ گزینه جایگزینی روی میز ندارد.

 

وی خاطر نشان ساخت: حملات هوایی روسیه در سوریه به‌مثابه شکست آمریکا است به‌ گونه‌ای که واشنگتن تلاش کرده است از طریق سازمان ملل متحد اقدام نظامی روسیه را محکوم کند، چراکه سیاست دوگانه آمریکا در مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و آفریقا بر همگان مشخص شد و کشورهای عضو ائتلاف عملاً از آمریکا تبعیت نمی‌کنند و هرکدام منافع خودشان را در این مناطق دنبال می‌کنند.

 

کارشناس ارشد روس گفت: به‌ عنوان‌ مثال، استرالیا، بحرین، اردن و امارت متحده عربی در حملات هوایی ائتلاف عملاً شرکت نمی‌کنند؛ ترکیه به شورشیان تحت حمایت خود کمک می‌کند؛ عربستان اهداف ماجراجویانه خود را دنبال می‌کند؛ فرانسه یک الی دو بار مواضع تروریست‌ها را بمباران کرد که این بمباران فقط برای به معرض نمایش گذاشتن سطح تجهیزات هوایی فرانسه بود و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت، چراکه اکثر خریداران تسلیحات فرانسوی در منطقه خاورمیانه هستند؛ جنگنده‌های آمریکایی نیز بیش از دو بار در شبانه‌روز در آسمان سوریه حاضر نمی‌شوند که گاهی اوقات جنگنده‌های کانادا نیز به آن‌ها می‌پیوندند./982/ب101/د

ارسال نظرات