۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۹۶۶۹۱
کارشناس علوم تربیتی و دینی:

اسلام چیزی بجز امر به معروف و نهی از منکر نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم تربیتی و دینی با بیان این که اسلام چیزی بجز امر به معروف و نهی از منکر نیست، گفت: باید از فرصت ها به خوبی استفاده کرد و با یک انتخاب ساده زندگی ها تغییر می کند چنانچه آن ها که در کربلا راه درست را انتخاب و در کنار سیدالشهدا (ع) قرار گرفتند، رستگار شدند.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام داوود نژاد، کارشناس تربیتی، پیش از ظهر امروز در مدرسه صدیقیها و در همایش امر به معروف و نهی از منکر کارکنان ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی به تبیین امر به معروف و فعالیت های موثر در این زمینه پرداخت.

 

وی به رازهای امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: در امر به معروف و نهی از منکربه چند نکته باید توجه شود، از جمله این که نیاز به تکرار دارد، همه ما قادر به تغییر هستیم، اگر خود را اصلاح کنیم بقیه افراد نیز اصلاح می شوند، تغییر را باید از خود و همین الان شروع و علم را به عمل تبدیل کنیم.

 

حجت الاسلام داوود نژاد افزود: باید از فرصت ها به خوبی استفاده کرد و با یک انتخاب ساده زندگی ها تغییر می کند چنانچه آن ها که در کربلا راه درست را انتخاب و در کنار سیدالشهدا (ع) قرار گرفتند، رستگار شدند.

 

این کارشناس علوم تربیتی با بیان این که برای تبدیل علم به عمل نیاز به دانش، بینش، مهارت و انگیزش است، خاطرنشان کرد: برای امر به معروف و نهی از منکر باید به همه این قدم ها توجه داشت و مرحله به مرحله آن ها را اجرا کرد.

 

وی تصریح کرد: برخی از افراد دانش، بینش و مهارت را دارند اما انگیزه ندارند و یکی از علت های آن این است که روش های اجرای امر به معروف و نهی از منکر اشتباه است.

 

روش های راهبردی و تأثیرگذار در فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام داوود نژاد در ادامه به روش های راهبردی و تأثیرگذار در فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: کسانی که هیجان ندارند نمی توانند  امر به معروف و نهی از منکر کنند. داشتن خصوصیات هیجانی مانند خشم، احساساتی بودن و مهربانی خوب است اما به شرطی که بتوانند آن را کنترل کنند، آموختن دین و با عمل تربیت کردن هر دو با هم باید باشد شور حسینی بدون عقل حسینی بی فایده است.

 

این کارشناس علوم تربیتی افزود: با زبان و نیز عمل باید به امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرد و در این راه معلم و مربی خوبی بوده و نه تنها راه را نشان می دهد بلکه مسیر فکر کردن را نیز می آموزد.

 

وی خاطرنشان کرد: اسلام چیزی بجز امر به معروف و نهی از منکر نیست چرا که انجام فرایضی مانند نماز، روزه، زکات امر به معروف است و پرهیز از گناهان نیز نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام داوود نژاد با تأکید به سرمایه گذاری بر روی جوانان و نوجوانان، بیان داشت: کار اصلی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید برای جوانان باشد و نهادها و سازمان های دولتی در این زمینه سرمایه گذاری کنید.

 

این کارشناس دینی در پایان به این اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، نهاد ها و سازمان های دولتی توصیه کرد: ابتدا معروف ها را بدانید و سپس روش آن ها را نشان دهید./1310/202/ب1

ارسال نظرات