۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۹۶۷۳۷
مسؤول روابط خارجه حماس:

سکوت جامعه جهانی سبب گستاخی رژیم صهیونیستی شده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط خارجی حماس سکوت جامعه جهانی در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی را عامل گستاخ‎تر شدن آنها در ارتکاب جرایم و جنایات علیه فلسطینیان دانست.
حمدان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسامه حمدان، مسؤول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در گفت وگو با خبرنگار آناتولی گفت: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و محکوم شدن اقدامات دفاعی فلسطینی‌ها تحت عنوان خشونت، به دولت اشغالگر در ارتکاب جرایم و جنایات جرات می‌دهد.

 

حمدان در پاسخ به سوالی در مورد افزایش درگیری‌ها میان مبارزان فلسطینی و نظامیان دولت صهیونیستی پس از تشدید جنگ‌طلبی‌های نیروهای این کشور و توصیف این روند به انتفاضه سوم گفت: ذهنیت جنگ‌طلبی رژیم اشغالگر و صهیونیستی اسرائیل سبب اصلی بروز درگیری و قتل‌ها است، و این رژیم تلاش دارد تا با اجرای انواع و اقسام  شکنجه و جنایات، عزم مردم فلسطین را بشکند ولی عزم راسخ این ملت یک روز هم شکست را احساس نکرده است.

 

وی با بیان اینکه سیاست سرکوب کننده اسرائیل نه تنها عزم مردم فلسطین را نمی‌شکند بلکه برعکس روحیه مقامت آن‌ها را تقویت می‌کند، افزود: ایستادگی و اعتراض غیرمسلحانه مردم فلسطین برای دفاع از مقدسات مسجد الاقصی در قبال اقدامات تجاوزگرانه رژیمی که یکی از بزرگترین ارتش های جهان را در اختیار دارد، دولت اسرائیل را شوکه کرده است.

 

او ادامه داد: تحولات اخیر در فلسطین نشان داد که ارتش اسرائیل که قوی‌ترین ارتش در منطقه خاورمیانه و ششمین ارتش فعال جهان را در اختیار دارد، ضعیفتر از آن است که تصور می‌شود تا جای که یک چاقوی معمولی برای ترساندن این ارتش بسنده است.

 

مسؤول روابط خارجی «حماس» با اشاره به اینکه بنیامین نتانیاهو د‌‌ر برابر فلسطین دو راه پیش رو د‌‌ارد‌‌، یا عقیب‌نشینی می‌کند یا به درگیری‌ها با مبارزان فلسطینی ادامه می‌دهد گفت: در صورت تداوم درگیری‌ها موج اعتراض‌ها و آتش انتفاضه شعله‌ورتر می‌شود و شاید هم شاهد آغاز انتفاضه سوم و پایان اشغال در این سرزمین شویم./982/ب101/د

ارسال نظرات