۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۹۶۷۴۳

کنفرانس «امام حسین» در پاکستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس «امام حسین (ع)» از سوی انجمن «تحریک پنج تن پاک» در تالار شورای هنری راولپندی برگزار شد.
راولپندي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهاب‌الدین دارایی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان همراه با محمد اکبری، مسؤول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی در کنفرانس «امام حسین(ع)» که از سوی انجمن «تحریک پنج تن پاک» در تالار شورای هنری راولپندی برگزار شد، شرکت کرد.

 

دارایی در سخنرانی خود در این کنفرانس که با حضور علما و اندیشمندان و رهبران سیاسی و مذهبی شیعه و سنی پاکستان، برگزار شد، گفت: بسیاری از امامان معصوم(ع) در راه اسلام جان خودشان را به جان‌آفرین سپردند؛ اما به فرموده نبی مکرم اسلام (ص)؛ امام ‌حسین (ع) شهیدی است که در دل مؤمنان حرارتی ایجاد کرده است و این حرارت و عشق به اباعبدالله(ع) تا روز قیامت همچنان باقی خواهد ماند.


وی ادامه داد: هدف امام حسین(ع) حفظ دین بود. آن امام درد دین داشت و برای حفظ دین که حفظ آن در رأس همه تکالیف و وظیفه هر فرد مسلمان است، جانفشانی کرد.


 رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان در ادامه گفت: امام ‌حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به لشگریان دشمن فریاد زد که اگر دین محمد(ص) بدون ریختن خون من باقی نمی‌ماند، پس ای شمشیرها مرا دریابید. پس امام ‌‌حسین (ع) برای حفظ اسلام، همه چیزش را فدا کرد، خانواده و اهل بیتش را به اسارت فرستاد تا نشان دهد که برای دفاع از اسلام، فقط شعار کافی نیست؛ بلکه در صورت لزوم باید با جان هم دفاع کرد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات