۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۹۶۷۴۹
حکیم:

قتل تنها گزینه داعش برای شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد که داعش برای مسیحیان گزینه‌های مختلفی قرار می‌دهد، اما برای شیعیان فقط گزینه مرگ وجود دارد.
حجت الاسلام سيد عمار حکيم، رييس مجلس اعلي اسلامي عراق،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی، شب گذشته طی مراسمی که به مناسبت سوگواری امام حسین (ع) در مقر این مجلس در بغداد برگزار شد، از کشتار شیعیان به دست داعش ابراز تاسف کرد و گفت: جریان تروریستی داعش مسیحیان را بین مرگ، پرداخت جذیه در مناطق تحت سلطه خود و تشرف به اسلام مخیر می‎سازد ولی هنگامی که یک شیعه را به اسیری می‎گیرد فقط یک گزینه یعنی قتل را در مقابل وی قرار می‎دهد.


وی افزود: این جریان تروریستی بدون هیچ محدودیتی مانند کشتار 1700 دانشجوی شیعه در اسپایکر، شیعیان را به شهادت می‎رساند.


این عالم عراقی تصریح کرد: داعش و پیروانشان از اهل سنت نیستند. آنان افرادی تندروی هستند که در طول تاریخ نمونه‎ها آنان بسیار وجود داشته است.


وی به انتقاد از برخی از سیاستمداران منافق پرداخت و گفت: برخی از سیاستمداران در روز با حکومت و در شب با داعش هستند. آنان افرادی دو رو هستند که در طول 12 سال گذشته در حالی ادعای پیروی از حکومت و ملی‎گرایی داشتند که به شیوه های مختلف به حمایت و دفاع از تروریسم می‎پرداختند.


حجت الاسلام حکیم تاکید کرد که با تضعیف جریان تروریستی داعش چهره واقعی این سیاستمداران دو رو به زودی آشکار خواهد شد.


وی عقیده شیعیان به تقیه را به دلیل دوری از آسیب دانست و خاطرنشان کرد: در دوران حکومت ظالم و دیکتاتور صدام شیعیان از ابراز عقیده هراسان بودند بنابراین مراسمات عزای امام حسین (ع) را به صورت مخفی برگزار می‎کردند ولی امروز این حکومت سرنگون شده است و آسیب و ضرری متوجه شیعیان نیست بنابراین مجالس سوگواری سید شهدا (ع) به صورت آشکار برگزار می شود./994/ب902/د

ارسال نظرات