۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۹۶۸۶۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

عقب‌نشینی مردم از مواضع انقلابی آرزوی دیرین استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه مردم ایران با پیروی از ولایت فقیه در برابر زورگویی­های استکبار جهانی ایستادگی کرده است، گفت: استکبار جهانی قصد دارد که مردم ایران دین و انقلاب را کنار بگذارند و قدرت نظامی ایران ضعیف شود؛ آنها آرزو دارند که جوانان از مواضع انقلابی خویش دست برداند.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص)، شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان که مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا قم برگزار شد، به تبیین رجزهای اصحاب امام حسین(ع) در روز عاشورا پرداخت و گفت: هدف از بیان رجزها و شعرهای اصحاب سیدالشهدا(ع) در میدان جنگ این است که سیره و روش آن‌ها بشناسیم و پیام‌های حادثه کربلا را بفهمیم و این پیام‌ها درس و عبرتی برای زندگی امروز ما قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: با مطالعه وصیت‌نامه و خاطرات رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع درمی‌یابیم که آن‌ها به پیام‌ها و درس‌های عاشورا عمل کردند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ابراز کرد: حجت الاسلام شهید سید علی روحانی دارای استعداد بالای در آموختن علوم اسلام بود، استاد وی گفت: مناسب که شما در قم بمانید و به تحصیل مشغول شوید؛ وی در پاسخ به استاد خویش گفت: اگر ما به جنگ نرویم این درس‌های حوزوی در قم تشکیل نمی‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به رهنمودهای امام خمینی(ره) درباره هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان اسلام اشاره و عنوان کرد: امام خمینی(ره) درباره رزمندگان اسلام بیان کرد که اگر جوانان امروز ما بودند هیچ زمانی امام حسین(ع) در کربلا تنها نمی‌ماند؛ امام هیچ زمانی از رزمندگان و مردم گله نکرد، اما پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) از اصحاب و یارانش گله و شکایت داشتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه به رجزخوانی یزید بن زیاد مهاجر در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: وی در روز عاشورا در میدان جنگ چنین رجزی خواند که من از امام حسین(ع) یاری می‌کنم و از پسر سعد هجرت و دوری می‌گزینم.

 

وی در ادامه سخنانش به بیان اقسام هجرت از منظر آیات و روایت پرداخت و گفت: در قرآن کریم 15 با از کلمه هجرت استفاده شده که 8 مرتبه آن در کنار جهاد به کار رفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: نخستین نوع آن «هجرت جغرافیایی» است که در تاریخ صدر اسلام مسلمانان دو هجرت به حبشه و مدینه داشتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش بیان کرد: انسان دارای شغل نامناسبی است یا اینکه در شهر و محله‌ای زندگی می‌کند که به گناه کشیده می‌شود؛ مناسب است که آن شغل را تغییر دهد یا اینکه از شهر و محله به شهرهای دیگر هجرت کند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) دومین نوع هجرت را «هجرت عقیدتی» دانست و افزود: انسان زمانی که فهمید که عقیده باطل و اشتباهی دارد باید این عقیده را کنار بگذارد و از دین حق و اعتقاد صحیح پیروی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: امروز بسیاری از مردم می‌دانند عقیده و دینی که از آن پیروی می‌کنند باطل است اما جرأت بیان و کنار گذاشتن آن مکتب و روش خویش را ندارند.

 

استاد حوزه دانشگاه ابراز کرد: هر فردی اشکال و شبهه در دین اسلام و مذهب شیعه دارد، باید رو در رو با علمای دینی بحث و مناظره کند، و نباید در شبکه‌های ماهواره‌ای باورها و اعتقادهای نادرست مکتب خویش را ترویج کنند و در اعتقادات و مذهب شیعه شبهه افکنی کنند.

    

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) سومین هجرت را «هجرت اخلاقی» بیان کرد و گفت: اگر فردی اخلاق و رفتاری زشتی دارد مناسب است آن را تغییر دهد، صفات اخلاقی ارثی نیست و امکان تغییر آن وجود دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: انسان با اراده قوی می‌تواند از اخلاق بد و گناهان دوری کند و مناسب جوانان درباره مشکلات اخلاقی خویش تفکر کنند و به اخلاق حسنه و اسلامی روی بیاورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی چهارمین و مهم‌ترین نوع هجرت را «هجرت سیاسی» دانست و گفت: انسان مؤمن دارای موضع سیاسی است و اگر تشخیص داد که جریان و حزبی باطل است از آن هجرت می‌کند و از جریانی که حق و صحیح است پیروی و دفاع می‌کند.

 

وی در ادامه سخنانش به ضرورت دشمن‌شناسی در زمان کنونی اشاره کرد و گفت: طبق آیات قران کریم دشمن چهار ویژگی دارد که آن‌ها می‌خواهند مسلمان مثل خودشان کافر شوند؛ آرزوی آن‌ها این است که مسلمانان قدرت نظامی نداشته باشند؛ قصدشان این بوده که از مسلمانان از اعتقادهای و مواضع سیاسی خویش عقب‌نشینی کنند؛ و دوست دارند که مسلمان با زحمت و سختی زندگی کنند

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: استکبار جهانی قصد دارد که مردم ایران دین و انقلاب را کنار بگذارند؛ قدرت نظامی ایران ضعیف شود و مردم با پرداختن به سرگرمی‌ها و تفریحات ناسالم از مسأله افزایش قدرت نظامی کشور غافل شوند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) عنوان کرد: استکبار جهانی آرزو دارد که جوانان از مواضع انقلابی خویش دست بردارند و با مانع‌تراشی و با افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی زندگی مردم را سخت کنند، اما مردم ایران با پیروی از دستورات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در برابر تمام تهدیدات و زورگویی آن‌ها ایستادگی کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در آیات قرآن کریم شیطان و یهودیان را دشمنان اصلی مسلمانان بیان شده است، گفت: در زمان کنونی رژیم صهیونیستی دشمن اصلی مسلمانان است که به کشتار مردم مظلوم فلسطین پرداخته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: مناسب است که جوانان در این زمان دشمنان اسلام را به درستی شناسایی کنند و از مکتب و جریان حق پیروی کنند./998/پ202/ف

ارسال نظرات