۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۶۸۸۸
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان خبر داد؛

فعالیت 400 کانون فرهنگی هنری در مساجد جنوب کرمان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان با بیان این که 400 کانون فرهنگی هنری مسجد در جنوب کرمان فعال است، گفت: این کانون‌ها فرصت خوبی برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای قشر جوان و نوجوان هستند.
کانون فرهنگي مساجد

حجت الاسلام مسعود راوند، مسؤول دبرخانه کانون های مساجد جنوب استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، افزود: کانون های مساجد نقش موثری در ترویج و توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی در این منطقه داشته اند و از 400 کانون مسجد، 11 کانون تخصصی در کانون های نماز، قرآن، مهدویت، ایثار وشهادت، همایش اردوها، ارزش یابی، کتابخانه ای و کانون های مصلی فعالیت می‌کنند.

 

وی به فعالیت کانون های کتابخانه ای در جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: بیش از 250 کتابخانه باز در جنوب استان است که از این تعداد 65 کتابخانه مخزن دار در کنار مساجد فعالیت دارند و همچنین از این تعداد 10 کتابخانه مخزن دار دارای مجوز رسمی از ستاد عالی کانون های مساجد کشور است.


حجت الاسلام راوند در ادامه به نقش مساجد پرداخت و خاطرنشان کرد: نقش مساجد و تاثیرگذاری آن از صدر انقلاب بوده و همچنان ادامه دارد و ثمره انقلاب اسلامی به یمن وبرکت مسجد است و فعالیت فرهنگی، همانند چتری بر دیگر ابعاد جامعه از جمله اقتصاد، سیاست و اجتماع سایه انداخته و سایر مسائل را تحت الشعاع قرار داده است.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان ادامه داد: مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی است و قطعا این فعالیت ها بدون احیای کارکرد فعالیت مسجد امکان پذیر نخواهد بود، از این رو نیازمند استفاده از ظرفیت های موجود مانند تعاون وهمدلی با سازمان ها ونهادهای فرهنگی ومرتبط با مسجد هستیم.


وی به اهداف ستاد عالی کانون های مساجد کشور طبق مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره واذعان کرد : تبلیغ و گسترش وتعمیق فرهنگ روح بخش اسلام، تاکید برآرمان ها وارزش های معنوی و فرهنگ اسلامی، گسترش زمینه مبارزه مشارکت مردم در امور فرهنگی هنری، اجتماعی و علمی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان در خصوص فعالیت های فرهنگی و هنری، کشف استعدادهای بومی و اوقات فراغت از جمله این اهداف است.

 

حجت الاسلام راوند در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در راستای این اهداف، جنوب استان کرمان در سال گذشته موفق شد از جزء 5 کانون نخبه برتر کشور دو کانون از جنوب استان به عنوان کانون برتر و نخبه در کنگره اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس که هر ساله با حضور چهار هزار نفر از سراسر کشور برگزار می شود، شناخته شود.

 

وی ساخت بازی های انیمیشن اسلامی، بازیهای رایاانه ای، کارآفرینی وخود اشتغال زایی یکی از کانون ها در کهنوج را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد وافزود : در ین زمینه نیز کانون های مساجد جنوب استان توانستند حائز رتبه شوند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان یادآور شد: در بخش نشریات تجربی که به صورت منطقه ای با حضور استان های اصفهان، یزد، سیستان وبلوجستان، خراسان و شمال استان کرمان برگزار شد، جنوب استان موفق به کسب رتبه اول در این زمینه شد، وهمچنین کتابخانه روستایی نیز به همت اداره ارشاد توانست حائز رتبه شود.

 

حجت الاسلام راوند اظهار کرد: یک تفاهم نامه با ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با دفترسازمان تبلیغات بسته شد ه است واعزام مبلغ در ماه رمضان ومحرم به نقاط محروم و دور دست یکی از بندهای این تفاهم نامه است.


وی تصریح کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم جنوب استان در ماه محرم، اجرای نمایش نامه عاشورایی از سوی کانون نخبه کشوری، پخش کلبپ های مذهبی قبل از سخنرانی در مساجد از دیگر فعالیت کانون های مساجد جنوب استان کرمان در ماه محرم است.


حجت الاسلام راوند خاطرنشان کرد: باید تمامی نهادهای فرهنگی همکاری کنند تا بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را بین جوانان جامعه نهادینه کنیم زیرا انس گرفتن با قرآن بهترین ایمن سازی در برابر هجمه نرم دشمنان است.


وی در پایان اظهار کرد: دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج را زیر پوشش قرار دارد./9709/302/ب2

ارسال نظرات