۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۹۶۸۹۷
آیت الله ممدوحی:

بقای مکتب اهل بیت مرهون نقش آفرینی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اتقان علمی در نظام شیعه را برترین خواند و گفت: علمای شیعه همواره مطابق با حاجت های زمان قیام کردند و به خوبی به پرسش ها پاسخ دادند و حوزه های علمیه و علمای شیعه توانستند این مذهب را ابقا کنند.
آيت الله ممدوحي آيت الله ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله حسن ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق که با حضور طلاب حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد، با اشاره به این که حوزه های علمیه یکی از ماندگارترین آثار در اسلام هستند، اظهار داشت: خلفا درصدد بودند که ریشه شیعه را در بیاورند چراکه آنها را مخالف خود می دانستند.

 

 

وی با بیان این که علمای شیعه خار چشم و گلوی خلفای دوران خود بودند، گفت: شیعه با وجود این که زیر بار فشار و سختی بود اما رشد پیدا کرد و احدی نتوانست در برابر آنها ایستادگی کند.

 

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که کسی نتوانست در برابر شخصیت های همچون شیخ مفید ایستادگی کند، ادامه داد: حوزه های علمیه و علمای شیعه توانستند این مذهب را ابقا کنند.

 

 

آیت الله ممدوحی اتقان علمی در نظام شیعه را برترین خواند و تصریح کرد: افتخار اسلام به حقایق شیعه است؛ علمای شیعه همواره مطابق با حاجت های زمان قیام کردند و به خوبی به پرسش ها پاسخ دادند.

 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: طلاب هنگامی که وارد حوزه های علمیه می شوند با علوم گوناگونی رو به رو خواهند شد که می توانند در هر کدام از آنها شرکت کنند و این از آثار محسنه حوزه ها است.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اسلام و انقلاب به عالمی که بتواند پشتیبان محکم اسلام باشد بیش از آب و نسل احتیاج دارد، تصریح کرد: این عالم در حقیقت ستون علمی اسلام است؛ اسلام نقطه ضعف ندارد و اگر شکی در آن پیدا شد سبب تحقیق گسترده در اسلام می شود.

 

 

وی با تأکید براین که اسلام از شک و تردید نمی ترسد و با قدرت پاسخ آنها را می دهد اما بایستی علمای همچون شهید مطهری داشته باشد، بیان داشت: از حوزه های علمیه چنین توقعی را داریم؛ اسلام فرد منبری، استاد و دیگر موارد می خواهد اما مسأله اساسی تر که این خیمه را نگه می دارد، عالم، مجتهد، قوی و قدرتمندی همچون امام خمینی(ره) است.

 

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که کسی که بتواند از اسلام دفاع کند خیمه اسلام را به پا کرده است، افزود: شهید باید خون خود را بر روی خاک بریزد تا فضا را برای حوزه های علمیه آمده کند و موانع پیش رو را از راه بردارد.

 

 

آیت الله ممدوحی حوزه های علمیه را مرهون خون شهدا برشمرد و تأکید کرد: طلبه ای حق ندارد که اتلاف وقت کند و بایستی در حوزه های علمیه درس بخواند و خود را فدای اسلام کند.

 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در روایات آمده که خواب عالم از عبادت جاهل بالاتر است و هیچ عبادتی از تحصیل علم بالاتر نیست، گفت: کسی که در راه علم بمیرد شهید و بلکه بهترین این گروه شمرده می شود.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به پرسش یکی از طلاب مبنی بر راهکاری عملی برای بهره گیری هرچه بیشتر از مراسم سوگواری امام حسین(ع) ابراز داشت: اخلاص در مراسم سبب افزایش استفاده انسان خواهد شد؛ انسان باید خود را سرباز امام زمان(عج) بداند و پس از دهه محرم تغییر را در خود احساس کند.

 

 

وی در پاسخ به پرسش طلبه ای دیگر مبنی براین که در ابتدای ورود به حوزه علمیه علاقه بسیاری برای تحصیل داشتیم اما در ادامه راه این مسأله کم رنگ تر شد، خاطرنشان کرد: این اتفاق نشانه از سستی اراده است و اگر شخص بخواهد مسیر خود را تغییر دهد نمی تواند موفق باشد؛ چراکه سستی اراده همچنان در او باقی است.

 

 

وی در پایان با توصیه طلاب حوزه های علمیه به مراقبت از زبان، چشم، خیال، شهوت و دیگر موارد برای رشد انسان، بیان داشت: کسی که بخواهد در همه علوم دینی متخصص شود باید از استعداد ویژه ای برخوردار باشد.

 

 

گفتنی است، آیت الله ممدوحی در حاشیه این مراسم در پاسخ به پرسش خبرنگار رسا، شهدای مدافع حرم را شهدای اسلام خواند و اظهار داشت: اسلام با این افراد بهترین معامله را انجام خواهد داد.

 

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف مردم درخصوص شهدا مدافع حرم اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: احترام، موفق دانستن و تشییع کردن از جمله وظایف مردم است./9453/پ201/ج

ارسال نظرات