۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۹۶۹۱۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم:

دستوری از سوی شارع مقدس در مورد قمه‌زنی وجود ندارد/ اهدای خون جایگزین مناسبی برای قمه‌زنی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شریفی، اهدای خون را جایگزین مناسب و پسندیده‌ای برای قمه‌زنی خواند و گفت: در حال حاضر این برنامه مستمسکی برای سوء استفاده دشمن شده است، از این‌رو اگر کسی به دنبال رضایت الهی است و می‌خواهد در راستای محبت اهل بیت(ع) حرکت کند، می‌تواند به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و به بیماران نیازمند کمک کند که اجر معنوی و رضایت حتمی امام حسین(ع) را به دنبال دارد.
حجت الاسلام غلامرضا شريفي، معاونت تبليغ استان قم

حجت الاسلام غلامرضا شریفی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به آسیب‌های قمه‌زنی و تخریب شعائر دینی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این برنامه مستمسکی برای سوء استفاده دشمن و موجب توهین به شیعیان شده است و از سوی دیگر جدای از موضوع اولویت زمان و مکان در احکام شرعی، دستور صریح دینی درباره قمه‌زنی وجود ندارد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم، اهدای خون را جایگزین مناسب و پسندیده‌ای برای قمه‌زنی خواند و افزود: اگر کسی به دنبال رضایت الهی است و می‌خواهد در راستای محبت اهل بیت(ع) حرکت کند می‌تواند به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و به بیماران نیازمند کمک کند که اجر معنوی و رضایت حتمی امام حسین(ع) را به دنبال دارد.

 

وی نشان دادن چهره‌ای خشن و خرافی از شیعه را از سیاست‌های دشمنان برشمرد و تصریح کرد: همان گونه که مرتاضان هندی به کارهای عجیب و غیر عقلانی شهرت دارند، دشمن سعی می‌کند که چهره شیعه را این گونه تخریب کرده و از جذابیت آن بکاهد.

 

حجت الاسلام شریفی به اهداف شکل گیری گروه‌های تکفیری وهابی اشاره کرد و گفت: دشمنان با تأسیس و حمایت از گروه‌های تکفیری به دنبال اسلام‌های قلابی و بی‌محتوا هستند که به اولویت‌ها و دغدغه‌های دینی توجهی ندارد و فقط در ظاهر با اعمال غیر شرعی، مدعی اسلام هستند.

 

وی آمیختن حق و باطل را شگرد و توطئه دشمنان خواند و یادآور شد: جریان تخریب اسلام از زمان صدر اسلام و دوران معاویه و با جعل روایت‌های دروغ و آمیختن حق و باطل شروع شد، چنان که امروزه نیز از این حربه برای ضربه زدن به شیعه و اسلام استفاده می‌شود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم در ادامه به آثار فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مجاهدی که با اعتقاد به قیامت و با قلبی مطمئن در راه اسلام به شهادت می‌رسد، افزون بر زندگی با نشاط دنیوی و حیات جاوید ابدی به دیگران نیز درس ایثار و فداکاری می‌دهد و مایه دلگرمی و جذب دیگران به آموزه‌های اسلام می‌شود.

 

وی با اشاره به مجاهدت‌های امام خمینی(ره) در راه اسلام خاطرنشان کرد: امام راحل، عالم به علوم الهی و آگاه به زمان بود، بنابراین در خط سیر اهل بیت(ع) حرکت می‌کرد و با بیان شیوا، مردم را نیز به سمت سعادت دنیوی و اخروی هدایت می‌کرد.

 

حجت الاسلام شریفی افزود: مبلغان دینی نیز باید از ظرفیت‌ها و فرهنگ‌ اسلامی که در فضای جامعه حاکم است استفاده کنند و نگذارند، فرهنگ جهاد، شهادت، امر به معروف و دیگر مفاهیم دینی با توطئه دشمن در جامعه کمرنگ شود./908/ت302/ف

ارسال نظرات