۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۹۶۹۳۹

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری رزمایش محرم در بجنورد، ثبت موقوفات محرمی در جاجرم، پیام شهر موشکی به برجام و برگزاری هجدهمین یادواره شهدای قراجه عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  روز چهارشنبه مرحله اصلی رزمایش محرم با هدف حفظ ارتقای آموزش های نظامی در منطقه میاب بجنورد از سوی تیپ 130 مستقل پیاده شهید دلجویان خراسان شمالی (آجا) برگزار شد.

 

فرمانده تیپ 130 مستقل پیاده شهید دلجویان در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: رزمایش مزبور بر اساس برنامه های مصوب ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف آموزشی هر سه سال یکبار برای هر گردان رزمی برگزار می شود که در آن یگان های پیاده، توپخانه، مهندسی، پدافند و سایر یگان ها برای آمادگی رزمی شرکت می کنند.

 

سرتیپ دوم علیرضا صادقی اصل از دیگر اهداف این رزمایش را که مرحله مقدماتی آن از دو روز گذشته شروع شده بود، ارزیابی موقعیت کلی گردان، مهارت های انتظامی، دریافت نقاط ضعف و به حداقل رساندن استهلاک ادوات نظامی عنوان کرد.

 

ثبت موقوفات محرمی در جاجرم

حجت الاسلام محمد صالحی نیا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم از ثبت دو وقف جدید به ارزش 120 میلیون ریال در ایام ماه محرم در این شهرستان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته از ماه محرم دو وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: یکی از این وقف ها زمینی به مساحت هزار و 800 مترمربع است که از سوی واقف خیراندیش، علی عطایی دراین شهرستان به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام صالحی نیا ارزش ریالی این وقف را 100 میلیون ریال اعلام کرد که با نیت عام المنفعه وقف شده است.

 

به گفته وی وقف دیگر شامل 150 مترمربع زمین است که توسط اهالی روستای اندوقان در کنار مسجد روستا به منظور توسعه مسجد به ارزش 20 میلیون ریال وقف شده است.

 

پیام رونمایی شهر موشکی به برجام

حجت الاسلام علیرضا باقری راد، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه آموزشگاه شهید هاشمی نژاد شیروان گفت: پیام شهرک موشکی سپاه این بود که ایران از موضع قدرت وارد مرحله پایانی برجام خواهد شد.

 

وی اظهار کرد : پیام این رونمایی این بود جمهوری اسلامی ایران از موضع قدرت وارد مذاکرات مرحله پایانی برجام خواهد شد و بر منافع ملی خود تاکید دارد.

 

این مسؤول با اشاره به آیات قرآن گفت: اهل ایمان باید هم از نظر عده و تجهیزات در مقابل دشمنان خود آمادگی کامل داشته باشد و این آمادگی در عرصه های سخت محقق خواهد شد.

 

حجت الاسلام باقری راد با بیان اینکه نیروی مسلح ایران اسلامی بیدارترین و هوشیارترین نیروهای نظامی در دنیا هستند خاطر نشان کرد: فرماندهی معظم کل قوا به پشتوانه اقتدار نیروهای مسلح از موضع قدرت با دشمنان نظام سخن می گوید.

 

هجدهمین یادواره شهدای قراجه بجنورد برگزار می شود

رییس ستاد برگزاری یادواره شهدای روستای قراجه از توابع شهرستان بجنورد گفت: هجدهمین یادواره شهدای این روستا همزمان با تاسوعای حسینی برگزار می شود.

 

علی خرمی افزود: امسال همزمان با تاسوعای حسینی، هجدهمین یادواره 9 شهید روستای قراجه از توابع شهرستان بجنورد در مسجد این روستا برگزار می شود.

 

وی گفت: این مراسم از ساعت 9 صبح با سخنرانی حجت الاسلام قدرتی از مبلغین حوزه علمیه قم با حضور مردم شهید پرور روستای قراجه و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

 

به گفته خرمی روستای قراجه با 150 خانوار جمعیت، در جنگ تحمیلی 9 شهید، 25 جانباز و چهار آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرد.

 

وی افزود: روستای قراجه جزء اولین روستاهای شهرستان بجنورد و استان خراسان شمالی است که ستاد برگزاری یادواره شهدا راه اندازی کرد.

 

رییس ستاد برگزاری یادواره شهدای روستای قراجه افزود: به دلیل آن که روحیه شهادت طلبی در دفاع مقدس از آموزه های نهضت حسینی نشأت گرفته بود، تاسوعای حسینی به عنوان زمان برگزاری یادواره شهدای روستای قراجه انتخاب شده است./9314/203/ب1

ارسال نظرات