۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۹۶۹۷۴

پیام تبریک مسلمانان کانادا به نخست وزیر جدید این کشور

خبرگزاری رسا ـ حزب لیبرال کانادا با تکیه به شعار هایی نظیر حمیات از حقوق اقلیت ها و مبارزه با اسلام هراسی، از حمایت مسلمانان کانادا در انتخابات اخیر این کشور برخوردار بوده است. از این رو مسلمانان خواستار اقدامات جدی دولت جدید برای حمیات از مسلمانان هستند.
  

پيام تبريک مسلمانان کانادا به نخست وزير جديد اين کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای مسلمانان کانادا، در پی پیروزی حزب لیبرال به رییس این حزب پیام تبریک فرستاد.

 

کاشف احمد رییس شورای مسلمانان کانادا در پیام خود گفت: شورای مسلمانان کانادا پیروزی حزب لیبرال و جاستین ترودو، نخست وزیر منتخب این حزب را تبریک گفته و از تلاش های این حزب برای گسترش وحدت ملی و دفاع از جامعه چندفرهنگی کانادا تقدیر می کند.

 

انتخاب جاستین ترودو، از حزب لیبرال به عنوان نخست وزیر کانادا، به ریاست 10 ساله حزب محافظه کار و نخست وزیر این حزب استفن هارپر پایان داد.

 

احسان گاردی یکی از مدیران شورای مسلمانان کاناد گفت: انتخاب ترودو به عنوان نخست وزیر برای وی مسؤولیت سنگینی به همراه دارد چون پس از چند دهه، کانادا بیشترین تعداد مشارکت در رای گیری را داشته است.

 

وی افزود: در ماه ها و هفته های آینده مسلمانان و سایر شهروندان کانادا، از دولت جدید انتظار اتخاذ تصمیمات جدی برای حمایت از آزادی های مدنی و گسترش اتحاد اجتماعی را دارند و خواستار تقویت کانادا بر پایه ماهیت چندفرهنگی و جامع این کشور هستند.

 

گفتنی است حزب لیبرال کانادا با تکیه بر شعارهایی نظیر دفاع از آزادی های مدنی و نیز مبارزه با اسلام ستیزی، بر خلاف دولت قبل، حمایت مسلمانان کانادا را در انتخابات به همراه داشته است. از این رو مسلمانان این کشور از دولت جدید خواستار دفاع از حقوق مسلمانان هستند./847/ب902/د

ارسال نظرات