۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۹۷۰۴۸
نماینده تهران در مجلس:

مذاکره با آمریکا از منکرات است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مذاکره با امریکا از منکرات است و نباید با این دشمن وبه تعبیر امام خمینی(ره) شیطان بزرگ دست داد و نباید از یاد برود که این کشور چه جنایات هولناکی را در کشورهای اسلامی مرتکب شده و می شود.
مجتبي رحماندوست، نماينده مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی عصرامروز 29 مهر در همایش«تجمع مردمی اجرای واجب فراموش شده» که در مسجد امام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد با اشاره به آیه 110آل عمران بیان داشت: امربه معروف ونهی از منکر از واجبات اسلام  است و از افضل ترین عبادات محسوب می‌شود همین امر سبب شده که دین اسلام بر دیگر ادیان برتری و به تعبیر قرآن«خیر امة» بگیرد.

 

امربه معروف ونهی از منکرسبب برتری اسلام بر دیگر ادیان است

 وی افزود: با توجه به آیات و روایات این امر باید جدی گرفته شود و نیروی انتظامی و قوه قضاییه نباید مردم را از انجام این امر ممانعت کند.

 

دکتر رحماندوست ابراز داشت: امربه معروف و نهی ازمنکر موجب قوام حکومت اسلامی و ثبات آن می‌شود.

 

امربه معروف احساس مسئولیت به هم نوع را افزایش می‌دهد

 این نماینده مجلس با بیان اینکه انجام امر به معروف یک مسئولیت پذیری در قبال دیگران است تاکید کرد: در جامعه ای که امر به معروف حاکم باشد افراد جامعه نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت می‌کنند همین مهم جامعه را به سوی کمال و سعادت پیش خواهد برد.

 

وی افزود: ایده آل و هدف امر به معروف تشکیل یک جامعه الهی است.

 

دکتر رحماندوست با تعریف معروف به کارهای نیک و پسندیده و منکر کارهای شر و ناپسند بیان داشت: در این تعریف معروف، ذات کار خوب و نیک است و رشد معنوی را دربر دارد و منکر مطالبی است که قرآن و انبیا و ائمه معصومین(ع) آن‌ها را نهی کرده‌اند.

 

وی اظهار داشت: شخصی که فرد دیگری را به راه صحیح هدایت می‌کند در واقع به تکلیف خود عمل کرده است؛ در امر به معروف منفعت شخصی وجود ندارد.

 

دکتر رحماندوست با بیان روایتی از امام علی(ع) که فرمودند«و ما اعمال البر کلها و الجهاد فی سبیل‌اللَّه عند الامر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثة فی بحر لجی» اظهار داشت: در این روایت ارزش و مقام امر به معروف از عباداتی همچون جهاد در راه خدا بالاتر خوانده شده و حتی تمام عبادات را مانند قطره‌ای در مقابل دریای متلاطم که امر به معروف و نهی از منکر باشد قرار داده است.

 

قانون امر به معروف ونهی از منکر تصویب شد

 وی در ادامه با بیان اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شد بیان داشت: تصویب این امر جامعه را به سمت رشد و سعادت هدایت خواهد کرد و کمکی به عزیزانی که در پادگان‌های امربه معروف فعالیت می‌کنند خواهد بود.

 

نیاز جامعه کنونی به امر به معروف شدیدتر از سابق است

این نماینده مجلس با بیان اینکه جامعه امروزی نیاز بیش‌تری به امر به معروف دارد بیان داشت: باید تشکل‌های امر به معروف بیشتری در جامعه تشکیل شود و این موضوع باید ابتدا از خانواده‌ها و اقوام وخویشان حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه هر هیاتی حسینی(ع) باید در وهله نخست تشکل امر به معروف و نهی ازمنکرتشکیل دهد افزود: از آنجایی که هدف بزرگ واقعه عاشورا تبلورامر به معروف ونهی از منکر است باید هیاتی ها درابلاغ و آموزش این مهم کوشش فراوانی کنند.

 

دکتر رحماندوست افزود: تمام افراد جامعه حق امر به معروف و نهی از منکر لسانی به مراکز دولتی و خصوصی را دارند ونباید از عواقب آن هراسی داشته باشند و باید بدانند که قانون از آنها حمایت خواهد کرد و اگر مسئولی به شما توهین و تهدید کرد شما حق محکوم کردن وی از منابع قانونی را دارید.

 

مذاکره با آمریکا از منکرات است

این نماینده مجلس استکبار ستیزی، ارزش های دفاع مقدس و احترام به خانواده شهدا  را از معروف‌ها برشمرد و بیان داشت: نباید این معروف‌ها بنابر منافع شخصی منکر شمرده شوند.

 

وی اضافه کرد: مذاکره با امریکا از منکرات است و نباید با این دشمن وبه تعبیر امام خمینی(ره) شیطان بزرگ دست داد و نباید از یاد برود که این کشور چه جنایات هولناکی به کشورهای مسلمان نشین و همچنین کشورمان مرتکب شده اند.

 

 دکتر رحماندوست تبلیغ و آموزش امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف رسانه‌های ملی برشمرد وتاکید کرد: صدا و سیما باید با ساخت فیلم‌های کوتاه و پخش آن در مدارس و شبکه های تلویزیونی سعی در تبلیغ وآموزش این امر داشته باشند.

 

وظیفه مردم فقط تذکر زبانی است

 وی درپایان گفت: نباید در انجام امر به معروف ونهی از منکر انتظاری از دولت مردان داشته باشیم؛ امر به معروف ونهی از منکر با نماز تفاوتی ندارد و خود شخص باید انجام دهد البته باید مردم عزیز به اینکه نکته توجه داشته باشند که وظیفه آنها تنها تذکر لسانی است./9668/پ202/ج

ارسال نظرات