۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۹۷۰۶۹
حجت الاسلام والمسلیمن رفیعی:

دنیا پرستی یزیدیان حادثه عاشورا را رقم زد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حب الدنیا ریشه بسیاری از بدعت ها، انحرافات و کج فهمی ها در تاریخ جهان اسلام است، گفت: انحراف از غدیر و صف آرایی هایی یزیدیان در کربلا ریشه در همین موضوع دارد.
رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه ریشه بسیاری از بدعت ها و انحرافات از جمله انحراف از واقعه غدیر همانطور که رسول خدا(ص) پیش‌بینی کرده بودند دنیا پرستی و حب ریاست یزیدیان بود، گفت: این‌ها پس از پیامبر(ص) به گونه‌ای بیت المال را میان خود تقسیم کردند که با اعتراض ابوذر رو به رو شدند و برای اینکه اعتراض ابوذر موجب بیدارگری مردم نشود او را به بیابان تبعید کردند.

 

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در پیش‌بینی های خود به مسلمانان هشدار داده بود که سه چیز جهان اسلام را دچار مشکل جدی کرده و موجب انحراف از راه توحید می‌شود که امام حسین(ع) هم در کربلا این سه هشدار را برای لشکر یزید تکرار کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی تصریح کرد: حضرت رسول(ص) فرمودند« هرگاه دنیا در چشم شما بزرگ شد، ابهت اسلام در چشم شما ناچیز می‌شود و به این ترتیب دنیا و آخرت خود را از دست می دهید» و متأسفانه در چشم یزیدیان چون دنیا و مواهب آن بزرگ جلوه کرده عظمت اسلام را ندیدند و در مقابل سبط رسول خدا(ص) صف آرایی کردند.

 

وی اظهار کرد: انسان در دنیا باید تمامی کارهای خود را برای رضایت خداوند انجام دهد و کسی که به دنبال کسب رضایت خداوند است به راضی کردن خلق فکر نمی‌کند و طبق کلام امام حسین(ع) چنین انسانی به بزرگی می‌رسد و اگر فرد خواسته مردم را محور عمل‌کرد خود قرار دهد خداوند هم کار او را به مردم واگذار می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود طبق رهنمود رسول خدا(ص) مردم از برکت قرآن و کلام وحی محروم می شوند، گفت: در جامعه زمان امام حسین(ع) به دلیل اینکه شکم های مردم از حرام پر شده و در میان خود نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت شده بودند از شنیدن کلام خدا در روز عاشورا محروم شدند و نتوانستند سخنان امام حسین(ع) را که قرآن ناطق بودند درک کنند.


وی زیاد شدن توهین و تهمت ها را سومین دلیل محروم شدن جامعه از رحمت الهی عنوان کرد، یادآور شد: در جامعه‌ای که مردم به دنیا به چشم محل گذر نگاه نکرده و دنیا و مواهب آن را ابدی می‌دانند توهین و تهمت ها زیاد شده و در چنین جامعه‌ای ایثار از بین می‌رود و زمانی که ایثار از بین رفت مردم برای رسیدن به خواسته‌های خود حاضر می‌شوند که خون خدا را هم بر زمین بریزند.
/968/پ202/ف

ارسال نظرات