۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۹۷۱۳۴
مسؤول فرهنگی هیأت محبان حضرت زینب جیرفت خبر داد؛

حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در جیرفت همزمان با یازهم محرم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی هیأت محبان حضرت زینب(س) شهرک انقلاب جیرفت گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا روز یازدهم محرم در این شهر انجام می شود.
واقعه عاشورا

علی سعیدی، مسؤول هیأت محبان حضرت زینب(س) شهرک انقلاب جیرفت درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با توجه به استقبال سال گذشته از این حرکت نمادین، افزود: امسال نیز برای دومین سال این کاروان با هدف ابلاغ پیام عاشورا و واقعه کربلا در شهر جیرفت راه اندازی می شود.

 

وی تصریح کرد: با مطالعاتی که انجام شده سعی کردیم در این حرکت نمادین نسل جوان را با گوشه‌ای از حوادثی که برای اسرا اتفاق افتاده آشنا کنیم و با توجه به وضعیت کنونی جامعه ترویج سیره انبیاء و آشنایی نسل جوان با ارزش‌های اسلامی بهترین راه مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمن به شمار می‌رود.

 

سعیدی ادامه داد: حرکت نمادین کاروان اسرا با همکاری گروه تعزیه علمدار و هیأت محبان حضرت زینب(س) شهرک انقلاب اجرا می‌شود و این حرکت یک کار جدید و نیاز است تا در سایر شهرستان‌ها نیز اجرا شود.

 

وی اظهار کرد: به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر این آیین معنوی در سال‌های آینده سعی داریم تا از هنرمندان تعزیه در این حرکت نمادین استفاده کنیم و 72 ستاره کربلا را نمایش دهیم.

 

مسؤول فرهنگی هیأت محبان حضرت زینب(س) شهرک انقلاب یادآور شد: کاروان اسرای کربلا عصر روز یازدهم محرم ساعت 15 از محل مسجد حضرت زینب (س) شهرک انقلاب واقع در جنب مرکز فنی و حرفه ای جیرفت به سمت حسینیه شهدا واقع در خیابان دولت روبروی فرمانداری حرکت خواهد کرد.

 

سعیدی به نقش حضرت زینب(س) در کربلا اشاره کرد و افزود: بعد از حادثه کربلا حضرت زینب (س)، حدود یک سال و شش ماه زندگى کرد و حضرت در کاروان اسیران، همراه دیگر باقى ماندگان غافله کربلا به کوفه و سپس به شام برده شد.

 

وی بیان کرد: اگر چه در واقع رهبرى بازماندگان بر عهده امام سجاد (ع) بود، اما به ظاهر زینب کبرى (س) رهبرى را برعهده داشت.


سعیدی در پایان اظهار کرد: در این حرکت نمادین 30 نفر از عوامل اجرایی و 54 نفر از گروه تعزیه حضور دارند./9709/303/ب2

ارسال نظرات