۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۹۷۲۰۹

خالد مشعل بر ادامه انتفاضه قدس تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شاخه سیاسی حماس مقاومت فلسطینی‌ها را با مبارزه با آپارتاید در آفریقای جنوبی مقایسه کرد و گفت انتفاضه فلسطینی‌ها ادامه می‌یابد.
مشعل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «خالد مشعل» رهبر شاخه سیاسی حماس با قیاس مقاومت فلسطینی‌ها با تلاش‌های ضدآپارتاید در آفریقای جنوبی گفت، انتفاضه قدس ادامه می‌یابد.

 

خالد مشعل روز گذشته (چهارشنبه) در جمع هزاران نفر از حامیان فلسطینی‌ها در «کیپ‌تاون» آفریقای جنوبی گفت: «انتفاضه قدس تا به دست آمدن آزادی ادامه می‌یابد و این سرزمین متعلق به فلسطین و مردمان آن است».

 

وی با قیاس انتفاضه فلسطینی‌ها با تلاش‌های ضد‌ آپارتاید در آفریقای جنوبی اظهار داشت:‌« آفریقای جنوبی، تو به آزادی دست یافتی، مردم فلسطینی نیز در آرزوی به دست آوردن آزادی خود هستند. انتظار نداشته باشید که آنها قیام و مقاومت را متوقف کنند».

 

بر اساس این گزارش، «سامی ابو زهری» سخنگوی حماس در غزه نیز با تکرار سخنان خالد مشعل و با اشاره به حملاتی که روز گذشته (چهارشنبه) در قدس اشغالی و الخلیل گفت: همه اینها اثبات می‌کند همه ترفندهایی که برای برهم زدن انتفاضه به کار گرفته می‌شود، محکوم به شکست هستند.

 

بر اساس این گزارش، به دنبال حضور خالد مشعل در آفریقای جنوبی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، سفیر این کشور در اراضی اشغالی را فراخواند.

 

«امانوئل نهشون» سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت: دعوت آفریقای جنوبی از حماس نشانه نادیده گرفتن جامعه بین‌المللی است که حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی تلقی می‌کند./982/ب101/د

ارسال نظرات