۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۷۲۸۲
استاد دانشگاه:

امام حسین هرگز تن به ذلت مذاکره با یزید نداد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: قیام امام حسین(ع) بسیار پرشور است و هر چه از آن واقعه، زمان می‌گذرد عظمت این قیام بیشتر جلوه‌گر می‌شود؛ امام حسین(ع) هرگز تن به ذلت مذاکره با یزید ندادند زیرا هدف ایشان اصلاح امور مسلمانان بود تا آنان را از دست زشت رفتاران بنی امیه نجات دهد.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه شامگاه پنج شنبه 30 مهر ماه در کلاس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، با اشاره به هدف از قیام اما حسین(ع) ، گفت: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، یاری دین حق، احیاء امر به معروف و نهی از منکر و جاری ساختن سیره جدش پیامبر(ص) و پدرش حضرت علی(ع) بود.

 

منتظر حقیقی در انجام عمل صالح تلاش می‌کند

این استاد دانشگاه بیان کرد: کسی که در طول زندگی خود در انتظار ظهور مصلح جهان به سر می‌برد باید در انجام عمل صالح تلاش کند زیرا خداوند فردی را که حرف می‌زند ولی خود به آن عمل نمی‌کند دوست ندارد.

 

نیکنام با اشاره به اینکه انسان در طول عمر خود باید طوری زندگی کند که مایه سرافرازی اهل بیت(ع) باشد، بیان داشت: علامه طباطبایی فرمودند خدا را به خشم می‌آورید زمانی که حرف می‌زنید و خود به آن عمل نمی‌کنید؛ روایت معصوم(ع) است که فرمود انسان باید در طول زندگی خود طوری زندگی کند که مایه سرافرازی ما شود.

 

امام حسین(ع) هرگز تن به ذلت مذاکره با یزید نداد

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع)، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) بسیار پرشور است و هر چه از آن واقعه، زمان می‌گذرد عظمت این قیام بیشتر جلوه‌گر می‌شود؛ امام حسین(ع) هرگز تن به ذلت مذاکره با یزید ندادند زیرا هدف ایشان اصلاح امور مسلمانان بود تا آنان را از دست زشت رفتاران بنی امیه نجات دهد.

 

استاد دانشگاه گفت: امام حسین(ع) با زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و با دادن جان خود که بسیار پرهزینه بود اسلام را زنده کرد؛ امام سجاد(ع) فرمودند اگر پدر من در کربلا به شهادت نمی‌رسیدند هم‌اکنون چیزی از اسلام باقی نمانده بود، هدف یزید کشتن امام حسین(ع) نبود بلکه قصد او برچیدن اسلام بود.

 

استکبار با همه تجهیزات خود در صدد نابودی اسلام و تشیع است

نیکنام با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره امام حسین(ع)، اظهار داشت: پیامبر(ص) درباره امام حسین(ع) فرمودند من در جنگم با کسی که با حسین(ع) در جنگ باشد و دوستی و صداقت دارم با کسی که با حسین(ع) دوستی کند.

 

وی افزود: اسلام با رسالت پیامبر(ص) ایجاد شد و بقای این آیین به واسطه ریخته شدن خون پاک امام حسین(ع) بود و اینک استکبار با همه تجهیزات خود در صدد نابودی اسلام و تشیع است و همه این برنامه‌های دشمن با فرا رسیدن ایام محرم فرو می‌پاشد و از بین می‌رود و این از معجزات و کرامات امام حسین(ع) است.

 

بنی‌امیه 50 سال کار فرهنگی بر علیه اسلام انجام دادند

استاد دانشگاه عنوان کرد: بنی‌امیه با 50 سال کار فرهنگی بر علیه اسلام، توانستند فتوای کشتن امام حسین(ع) را صادر کنند و با شستشوی فکری مردم و به نیت وعده بهشت، امام حسین(ع) را به شهادت برساندند.

 

وی افزود: اما حضرت زینب(س) در طی چند ساعت برنامه 50 ساله بنی امیه را فرو پاشید و مردم فهمیدند که چه خیانت نابخشودنی را در حق فرزند پیامبر(ص) انجام دادند.

 

نیکنام در پایان خاطر نشان کرد: ما باید از فرصت محرم نهایت استفاده را ببریم تا بتوانیم خلق حسینی(ع) و علی اکبری(ع) را کسب کنیم و همچنین احترام و بزرگی را از حضرت عباس(ع) درس بگیریم./813/202/ب3

ارسال نظرات