۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۹۷۳۶۱

امام جمعه بیروت از ممنوعیت عزاداری عاشورا در مصر انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت از الازهر مصر خواست که به اختلافات مذهبی در مصر دامن نزند و در مسیر وحدت گام بردارد.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: جوانان دلیر فلسطینی که با عملیات شهادت طلبانه در برابر دژخیمان صهیونیستی ایستادگی می کنند و توانسته اند وحشت را به دل اشغالگران بیندازند، روح مقاومت و استکبار ستیزی را متجلی کرده اند.

 

وی افزود: وقتی یک جوان فلسطینی با یک سلاح سرد به تنهایی به جمعی از نیروهای نظامی مسلح هجوم می برد، نشان از قدرت ایمان و اراده او و همچنین ضعف و ناتوانی صهیونیست‌ها دارد. ضعفی که همواره موجب شده این رژیم غاصب برای تامین امنیت خود دست به دامان کشورهای ابرقدرت بشود.

 

امام جمعه بیروت تاکید کرد: ما جانبداری خود را از جوانان شجاع و مقاوم فلسطین اعلام می کنیم و از آنان می خواهیم این راه را همانطور که با صلابت و رشادت آغاز کرده اند، ادامه دهند و فارغ از سکوت کشورهای عربی و اسلامی با تکیه بر قدرت ایمان و اراده خود سد مستحکمی را در برابر این رژیم ستمگر ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی دو پیامد منفی بزرگ به دنبال دارد؛ اول آنکه مردم مظلوم فلسطین احساس می کنند در برابر حجم وسیع دشمنی صهیونیست‌ها باید به تنهایی به مقابله بپردازند و دوم اینکه این رژیم ستمگر از این سکوت ذلت بار برای پیشبرد اهداف سوء خود بهره می گیرد و هر روز بر گستاخی و جسارت خود می افزاید.

 

این روحانی لبنانی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به بسته شدن مسجد امام حسین(ع) در قاهره پرداخت و گفت: از مقامات دینی مصر انتظار می رود درباره این مسجد که در ایام سوگواری سید الشهدا به بهانه‌های واهی بسته شده، تجدید نظر کنند. سوگواری برای امام حسین(ع) تنها متعلق به یک مذهب از مذاهب اسلامی نیست، بلکه متعلق به تمام مسلمانان است.

 

وی ادامه داد: از الازهر مصر می خواهیم بر اساس رفتار گذشته خود اقدام کند و همانطور که شایسته این مرکز علمی و دینی است در راستای وحدت بین مسلمانان گام بردارد./1321/ب902/د

ارسال نظرات