۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۹۷۳۸۰
خبرگزاری فرانسه:

انتفاضه قدس صهیونیست‌ها را به زانو درآورد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ورود انتفاضه قدس به چهارمین هفته، رژیم صهیونیستی برای آرام کردن خشم فلسطینیان و ترس از گسترش انتفاضه قدس، به همه فلسطینیان بدون محدودیت سنی اجازه داد تا برای اقامه نماز جمعه وارد مسجد الاقصی شوند.
قدس

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نمازگزاران فلسطینی از تمامی گروه های سنی امروز جمعه می توانند وارد مسجد الاقصی شوند.

 

این در حالی است که طی هفته های گذشته پلیس رژیم صهیونیستی از ورود افراد زیر 50 سال به مسجد الاقصی ممانعت می کرد.

 

مسجد الاقصی در قدس شرقی واقع شده است که رژیم صهیونیستی از سال 1967 آن را اشغال کرده است.

 

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند که به خاطر ترس از عملیات های شجاعانه فلسطینیان، قریب به صد خاخام یهودی صهیونیست شامگاه دیروز پنج شنبه فتوایی را صادر و در آن، ورود به مسجد الاقصی را ممنوع اعلام کردند.

 

شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در بین امضا کنندگان فتوای ممنوعیت ورود به مسجد الاقصی، نام دو خاخام بسیار برجسته نیز دیده می شود.

 

فتوای ممنوعیت ورود به مسجد الاقصی در حالی صادر می شود که روند عملیات فردی علیه اشغالگران سیر صعودی به خود گرفته و باعث ایجاد وحشت در جامعه صهیونیستی گردیده است.

 

انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری (23 روز پیش) با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گشت.

 

بنا به عقیده ناظران سیاسی، انتفاضه قدس یک اتفاق ناگهانی نبوده است بلکه نبودن افق سیاسی، وجود خفقان و محاصره ظالمانه، اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، یورش های مکرر به مسجد الاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد، ساخت دیوار حایل، یهودی سازی قدس و استمرار تجاوزات علیه اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی منجر به آغاز این انتفاضه و خیزش مردمی شده است.

 

در همین رابطه تلاش های دیپلماتیک برای آرام کردن اوضاع متشنج قدس اشغالی و کرانه باختری که تاکنون به شهادت 54 فلسطینی منجر شده است، ادامه دارد و در همین راستا «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با سفر به سرزمین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و نیز محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات