۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۹۷۳۸۹

عزاداری شیعیان کشورهای جنوب شرق آسیا در شب تاسوعای حسینی

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل العباس (ع) در شب تاسوعای حسینی با حضور گسترده شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مساجد، حسینیه ها و تکایای کشورهای جنوب شرق آسیا برگزار شد.
آسيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیین های شب تاسوعای حسینی در حسینیه ها، مساجد و تکایای مذهبی مالزی، اندونزی، تایلند، فیلیپین، ویتنام، استرالیا، نیوزیلند و بسیاری دیگر از کشورهای این منطقه برگزار شد.


آیین شب تاسوعای حسینی با حضور صدها ایرانی در سفارت جمهوری اسلامی در کوالالامپور پایتخت مالزی و همچنین دیگر شهرهای این کشور از جمله در هیات آل یاسین جوهور، حسینیه محبان الرسول (ص) سردانگ و پینانگ برگزار شد.


حجت الاسلام 'محمود مروی' در آیین شب تاسوعای حسینی در سفارت ایران در کوالالامپور با اشاره به ویژگی های برجسته حضرت ابوالفضل العباس (ع) از آن حضرت به عنوان نماد وفا یاد کرد.


وی با تاکید بر اینکه نیت عمل و معامله، ارزش هر کار و چیزی را در جهان تعیین می کند، گفت که یاران ابی عبدالله الحسین (ع) معامله ای انجام دادند که مشتری آن پروردگار بود.


مروی گفت: زمانی که نماز برای مسلمان و یا حجاب برای زن مسلمان دارای ارزش شد، آن نماز در اول وقت و با تعطیلی کسب و کار اقامه می شود و زنی که حجاب را ارزشمند دانست، ارزش عزت، عفت و صداقت را می داند.


وی با استناد به روایات، گفت که بالاترین عزت، بندگی خدا است و دنیا مسجد دوستان خدا و تجارتخانه اولیاء خداست و اگر این تجارتخانه نبود، بهشت نیز نبود.


سخنران مراسم شب تاسوعای حسینی در کوالالامپور با تاکید بر اینکه معامله در دنیا با توجه به ارزش ها می تواند انسان را سرافراز و یا در معرض سقوط قرار دهد و انسان سازی افتخار است و نه آدم کشی، گفت: معامله ای بالاتر از معامله با خدا نیست و باید همانند یاران امام حسین (ع) در کربلا، دنیا را داد و بهشت را به ارمغان گرفت.


در ادامه این مراسم، 'احمد بهرامی' از مداحان اهل بیت(ع) اعزامی از ایران با نوحه خوانی و مرثیه سرایی به ذکر مصائب و مجاهدت های حضرت ابوالفضل العباس(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و سوگواران حسینی به ویژه جوانان و نوجوانان حاضر در مراسم با سینه زنی، اشک ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات