۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۹۷۳۹۰

برگزاری عزاداری تاسوعای حسینی در چین

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در شهر پکن برگزار شد.
چين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور گسترده شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ایرانیان مقیم چین در شهر پکن برگزار شد.


در این مراسم که در سالن اجتماعات سفارت جمهوری اسلامی ایران برپا شد، ایرانیان و شیعیان مقیم چین به یاد سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

 

مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از نخستین شب ماه خون و قیام در این مکان برپا است و ایرانیان مقیم، دانشجویان، کارکنان و کارمندان نهادها و سازمان های مختلف ایرانی خود را از نقاط مختلف شهر پکن به این محل می رسانند تا در این مراسم پرفیض شرکت کنند.


شرکت کنندگان در مراسم شب گذشته ضمن برگزاری نماز جماعت و قرائت زیارت عاشورا، به تلاوت آیاتی از کلام االله مجید گوش فرا دادند و سپس با مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به سینه زنی و عزاداری پرداختند.


در ادامه این مراسم، حجت الاسلام «صدرالدین شریعتی» در سخنانی ضمن بیان فلسفه عاشورا و دلاوری های مردان کربلا، حادثه شب تاسوعای حسینی و وقایع مرتبط با آن را تشریح کرد.


وی خاطرنشان کرد که برای تبیین درست قیام امام حسین(ع) باید فلسفه عاشورا را شناخت و به درک درستی از حماسه کربلا رسید.


شریعتی همچنین به جایگاه و مقام رفیع حضرت ابوالفضل عباس (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان دارای ویژگی های برجسته ای هستند از جمله مسأله عبد بودن ایشان، زیرا حضرت، نمونه کامل عبد صالح الهی به شمار می روند، صفتی که در بالاترین درجه انسانیت از سوی خداوند به بندگان داده می شود.


وی خاطرنشان کرد که جایگاه، بصیرت و درجه بالای ایمان حضرت ابوالفضل عباس (ع) باعث شده است تا بر اساس روایات، این بزرگوار نزد خداوند از مقام ویژه ای برخوردار شوند.


همچنین براساس گزارش های دریافتی، مراسم های مشابهی از شب تاسوعای حسینی از سوی ایرانیان عاشق در کنسولگری ایران در شهرهای شانگهای و گوانگجوی چین و سفارت کشورمان در ژاپن و کره جنوبی برگزار شده است./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات