۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۹۷۳۹۸

نماینده آیت الله سیستانی خواستار افزایش بودجه اختصاصی رزمندگان عراقی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کربلا ضمن ارائه توصیه‌هایی درباره احیای روز عاشورا، خواستار اختصاص بودجه بیشتر برای تامین رزمندگان عراقی و مهیا کردن تمامی امکانات لازم برای پیروزی نهایی در نبرد با داعش شد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلامعبدالمهدی الکربلایی نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از مبارزان حاضر در جبهه‌های نبرد علیه داعش تاکید کرد.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی در ادامه خواست تا شرایط برای زندگی با عزت و آسایش خانواده‌های این رزمندگان و سرپرستی ایتام فراهم شود.

 

وی افزود: پیروزی‌هایی که نیروهای مشترک مسلح عراقی در «بیجی» کسب کردند؛ بیانگر توان مادی و معنوی رزمندگان ماست. لذا باید کلیه امکانات لازم برای پیروزی نهایی بر داعش فراهم شود.

 

شیخ کربلایی در ادامه خواستار اختصاص بودجه‌ای بیشتر برای تامین نیازهای ضروری نیروهای داوطلب و عشائر که در حال نبرد با داعشند، شد.

 

وی سپس از عزاداران و زائران حسینی (ع) خواست با طرف‌های مسؤول عراقی همکاری کنند تا از این راه، مانع هرگونه شکاف امنیتی در هنگام برگزاری شعائر اسلامی و شیعی در کربلا شوند.

 

شیخ کربلایی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه، بر ضرورت مراعات امور سازماندهی شده در اقامه شعائر حسینی از جمله دسته عزاداری معروف «طویریج» تاکید کرد و از عزاداران حسینی خواست تا از اصول انقلاب امام حسین (ع) با افزایش حمایت از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی الهام گیرند.

 

وی افزود: فردا (عاشورا) دسته‌های مختلف عزاداری به سوی کربلا روانه می‌شوند تا برای شهادت امام حسین (ع) و اهل بیت و اصحابش عزاداری کنند که در راس آنها، مردم «طویریج» هستند.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی تاکید کرد: ا‌ز همه می‌خواهم که این مراسم را با حفظ قداست و عظمتش و سازماندهی انجام دهند تا مانع هرگونه نقض امنیتی شوند. ضمن اینکه باید نماز واجب در اول وقت برگزار شود چرا که امام حسین (ع) حتی در بحبوحه جنگ در ظهر روز دهم محرم الحرام، نماز اقامه کردند.

 

گفتنی است در چند فرسخی کربلا به طرف حله ، شهر طویریج قرار دارد. در روز عاشورا، اهالی این منطقه ، دوان دوان کیلومترها فاصله با کربلا را پشت سر می گذراند و با سر و روی غبار آلود، وارد صحن و سرای حضرت عباس و امام حسین می شوند و شعار آنها این است: ابداً وَالله ما ننسی حُسِینا ( والله تا ابد حسین را فراموش نخواهیم کرد). شعار دیگر یک دسته آنها این است : الله الله أحسین وینه ؛(خدایا خدایا جسم حسین کجاست ؟)  و دسته دیگر پاسخ می دهند: بالسیوف قطعینه  (با شمشیر قطعه قطعه شده است)./980/ب101/د

ارسال نظرات