۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۹۷۴۲۹
امام جمعه بندرعباس:

انتقال پیام عاشورا به نسل های آینده از وظایف روحانیان و مداحان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس انتقال پیام عاشورا به نسل های آینده را از وظایف روحانیان و مداحان دانست و گفت: این قشر باید با تبلیغ و بیان فرهنگ عاشورا برای همیشه این حادثه بزرگ تاریخ اسلام را و این فرهنگ عظیم و با ارزش را حفظ کنند.
امام جمعه بندرعباس

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس امروز در مراسم عزاداری سیدالشهدا در امامزاده سیدمظفر، گفت: محرم یعنی پاگذاشتن در راه ولایت و به فرموده امام عظیم الشان(ره) محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و باید بکوشیم این فرهنگ برای همیشه تاریخ پابرجا باقی بماند.


وی افزود: انتقال پیام عاشورا به نسل‌های آینده از وظایف روحانیان و مداحان است و این قشر باید با تبلیغ و بیان فرهنگ عاشورا برای همیشه این حادثه بزرگ تاریخ اسلام را و این فرهنگ عظیم و با ارزش را حفظ کنند.

 

امام جمعه بندرعیاس با تأکید بر این که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) برپایی و اقامه نماز بود، خاطرنشان کرد: روحانیان باید در ایام عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) عزاداران را به شرکت و حضور پرشکوه در نمازهای جماعت دعوت کنند.

 

وی قیام عاشورا الهام بخش همیشگی استکبارستیزی مردم ایران است و امام حسین (ع) را باید بزرگ‌ترین استکبارستیز تاریخ دانست.

 

آیت الله نعبم آبادی با توجه به مشکلات موجود در جامعه به ویژه پایین بودن دامنه صبر و تحمل مردم فرمود: اگر مردم واقعه کربلا مرور کنند هیچگاه مشکلات را بزرگ جلوه نمی‌دهند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به کمرنگ بودن عواطف در جوامع غربی گفت: انسان در غرب غریب است، چون آنان با هیچ یک از اطرافیان کاری ندارند.

 

وی با اشاره به بهترین الگو یعنی زندگی و منش امام حسین(ع)، تصریح کرد: اسلام دین مهر و عاطفه است و مشکل ما این است که تعریف واحدی از بزرگی و زندگی امام حسین (ع) نداریم./851/202/ب2

ارسال نظرات